جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به اجرای طرح تربیت مبلغ دانش آموزی، گفت: ما در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برای تبلیغ دانش‌آموزی برنامه داریم و این طرح، هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مبلغ دانش‌آموزی «طرح شمیم» که با حضور بانوان مبلغ این طرح در آمفی‌تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: خداوند را بر این توفیق شاکریم و امیدواریم خداوند ما را در انجام این طرح و طرح‌های مشابه که جزو ضرورت‌های امروز است، یاری فرماید.

کار مبلغان دین، جلوه‌ای از تواصی به حق و تواصی به صبر است

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به آیات سوره شریفه «عصر»، تصریح کرد: در این سوره، حقیقتی بیان شده که بسیار فوق‌العاده است، خداوند می‌فرماید: وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ؛ سوگند به «عصر» که انسان‌ها همه در زیانند مگر آنها که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام می‌دهند و یکدیگر را به حق و صبر سفارش می‌کنند».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه افزود: آن حقیقت بسیار پراهمیت که برای مجموعه تلاش‌های معاونت فرهنگی می‌تواند راهنما، پرکاربرد و مؤثر باشد این است که بنا به فرموده خداوند متعال، همه انسان‌ها اگر تنها ایمان و عمل صالح داشته باشند، بدون تواصی به حق و صبر، باز هم زیانکار هستند.

وی در ادامه گفت: اگر انسان عالمی، مؤمن باشد و عمل صالح انجام دهد اما تبلیغ نداشته باشد، لفی خسر است؛ اگر در مجموعه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ایمان و عمل صالح باشد، اما تبلیغ نباشد، لفی خسر است.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه تبلیغ دین، رکن اساسی و خروج از خسران است، تأکید کرد: کار شما مبلغان دین، جلوه‌ای از تواصی به حق و تواصی به صبر است و زمانی انسان از خسران خارج می‌شود که علاوه بر ایمان و عمل صالح، تواصی به حق و صبر داشته باشد.

روحانیت باید در آموزش و پرورش و آموزش عالی حضور فعال داشته باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه شما مبلغان در فعالیت فعلی با طبقه خاصی از جامعه در ارتباط هستید، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، ژاپن درصدد برآمد تا به فکر چاره باشد تا از بحرانی که در کشور به وجود آمده بود، خارج شود؛ جمع بندی نشست‌ها و اتاق‌های فکرشان این بود که بر آموزش و پرورش تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت باید در آموزش عالی و آموزش و پرورش حضور فعال داشته باشد، عنوان کرد: شما وارد فضای ویژه‌ای می‌شوید که اقتضائات خاص خود را دارد و باید چنان دارای نشاط فکری باشید که بتوانید با کودکان و نوجوانان ارتباط مؤثر برقرار کنید.

توصیه رسول خدا(س) به امت در سلام کردن به کودکان

مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیها به روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله اشاره کرد که فرمودند: «من سه کار انجام می‌دهم تا برای امتم، سنت شود که یکی از این کارها سلام بر کودکان است»؛ در حالی که همه ما در آموزه‌های تربیتی خود عکس این روایت عمل می‌کنیم و انتظار داریم که ابتدا کودکان به بزرگترها سلام دهند.

وی بیان داشت: کار تبلیغ دانش‌آموزی شرایط ویژه‌ای نیاز دارد و بانوان مبلغ در این طرح باید دارای خصوصیات خاصی باشند.

ارتباط با کودکان باید علمی و روش‌مند باشد

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه تصریح کرد: یکی از نکات مهم در اجرای طرح تربیت مبلغ دانش‌آموزی این است که ارتباط با کودکان، علمی و روش‌مند باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی افزود: برخی از فضاها، تخصص و فن خود را می‌خواهد؛ ارتباط با کودکان هم دارای فن و هنر خاص خود است که هر فردی نمی‌تواند با کودکان ارتباط برقرار کند.

وی به روایتی از قنبر اشاره کرد که روزی همراه با امام علی علیه‌السلام برای کمک به یتیمان به خانه ای رفتند، حضرت به یتیمان غذا داد و سپس بـر روى زانـوهـا و دو دسـت راه مـى رفـت و بـچـّه‌ها را با تقلید از صداى «بَع بَع» گوسفند مى‌خنداند و کودکان نیز می‌خندیدند، قنبر تعجب کرد و دلیل این کار را از حضرت پرسید، امام علی علیه‌السلام فرمودند: وقـتـى وارد خـانه یتیمان شدم آنها گریه مى كردند، خواستم وقتى خارج مى شوم، آنها هم خندان باشند

ارتباط ما با آموزش و پرورش مقطعی نیست

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ارتباط ما با آموزش و پرورش مقطعی نیست، یادآور شد: ما در اجرای طرح تربیت مبلغ دانش‌آموزی، منتظر معاونت تبلیغ حوزه و یا آموزش و پرورش نیستیم؛ حتی اگر ورود ما به مدارس به دلایلی قطع شود، بحث مبلغان دانش‌آموزی را خواهیم داشت و در اماکن دیگر به این موضوع خواهیم پرداخت و ارتباط را با دانش‌آموزان قطع نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: ما حضور در مدارس را به عنوان وظیفه تشخیص دادیم و هیچ‌گاه این طرح تعطیل نمی‌شود.

وی تأکید کردند: ما تبلیغ دانش‌آموزی را ترک نخواهیم کرد و در جاهای مختلف مانند مساجد، کانون‌ها و پایگاه‌های دانش‌آموزی فعالیت خواهیم داشت.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان یادآور شد: در طرح شمیم، برنامه ریزی‌های مفصلی برای تبلیغ دانش آموزی صورت گرفته است که ما از همه این طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha