جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با روحانیون شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار صمیمی با روحانیون استان کهگیلویه و بویر احمد مقیم شیراز با اشاره به این که قدرتمندان و زورگویان عالم به دنبال حذف روحانیت اند، گفت: روحانیون با مطالعه و فراگیری علم روز خود را در همه عرصه های علمی و فرهنگی به روز کنند تا پاسخگوی جامعه اسلامی امروز باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین دژکام با حضور در مسجد موسی بن جعفر(ع) شیراز با جمع کثیری از روحانیون و ائمه جماعات استان کهگیلویه و بویر احمد مقیم شیراز دیدار و گفتگو کرد .

وی در این نشست صمیمی بر ضرورت ارتباط بیشتر مجموعه دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس با روحانیون و ائمه جماعات تاکید کرد و گفت: در اوایل انقلاب نیز اینگونه جلسات مرسوم بود. شهید ایت الله مطهری نیز جلساتی را تشکیل می دادند و بارها می فرمودند که این گونه جمع ها برکاتی عظیم برای جامعه روحانیت دارد و منشاء خیرات و برکات برای انقلاب و مردم  نیز خواهد بود .

امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: حضرت رسول(ص) بر وجود این جلسات تاکید داشتند و بارها می فرمودند "اِختِلافُ اُمَّتی رَحمَةٌ"(اختلاف امّت من، رحمت است) که همین سؤال را از امام صادق(ع) نیز پرسیدند که آیا صحت دارد؟ امام فرمودند بله، البته این حدیث رسول الله اشاره به آیه 122 سوره توبه دارد که منظور از اختلاف امت، رفت و آمد مسلمانان از شهرهای خود به نزد رسول خدا و جانشین های آن حضرت است برای یاد گرفتن دین نه اختلاف در دین.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: آبادی مساجد به وجود روحانیون و برگزاری جلسات مختلف دینی و اجتماعی است و خداوند در قرآن کریم  می فرماید مساجد خدا را به وسیله آنهایی که ایمان آوردند و ایمان به آخرت دارند، آباد می کنیم. این بدان معناست که مردم ایمان به خدا و قیامت را باید در اخلاق و رفتار امام جماعت مسجد نظاره کنند و اینجاست که مسئولیت روحانیون سنگین تر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در پایان ضمن تقدیر و تشکر از روحانیون و مبلغین که در این نشست صمیمی حضور داشتند، افزود: همه قدرتمندان، ظالمان و مستکبران شرق و غرب به دنبال حذف روحانیت هستند، اما تقدیر الهی این است که حضور روحانیت در عرصه های علمی، پژوهشیو اجتماعی بحمدلله بیشتر از گذشته نمود پیدا کرده، البته که مبلغین نیز باید با مطالعه و فراگیری علم روز خود را در همه عرصه های علمی و فرهنگی به روز کنند تا پاسخگوی جامعه اسلامی امروز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha