سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی ، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: هم‌زمان با ایام تابستان، طلاب این مدرسه علمیه به اردوی جهادی کمک به خانواده‌ها برای جمع‌آوری گندم و محصولات کشاورزی اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، به تشریح فعالیت‌های این مدرسه علمیه در ایام تابستان پرداخت و اظهار کرد: در حوزه فرهنگی، برپایی اردوی جهادی فرهنگی، تبلیغی و عمرانی از مهم‌ترین برنامه‌های مدرسه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در فصل تابستان است.

وی افزود: مشارکت در اجرای طرح هادی در روستاهای محروم و کمک به خانواده‌های محروم برای جمع‌آوری گندم و محصولات کشاورزی آن‌ها ازجمله فعالیت‌های طلاب این مدرسه علمیه در اردوهای جهادی است.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکنون فصل جمع‌آوری گندم و سایر محصولات کشاورزی و همچنین موعد پرداخت زکات است، طلاب با حضور در اردوی جهادی جمع‌آوری محصول کشاورزان، افزون بر کمک به آن‌ها، فریضه زکات را هم فرهنگ‌سازی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور تابستانه روحانیان مبلغ و طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان در روستاهای محروم شهرستان، اظهار کرد: پیش از این 12 نفر از مبلغان با هماهنگی بخشدار سرحد به این منطقه اعزام شده و هر کدام در یک روستا حضور یافته و برنامه‌های مختلفی را اجرا کردند که این طرح در تابستان هم اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادتی حضور دسته‌جمعی طلاب شیروانی در روستاها در روز جمعه و برپایی دعای ندبه را از دیگر برنامه‌های مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم برشمرد و اضافه کرد: در این طرح که با همکاری سپاه برگزار می‌شود روزهای جمعه هر هفته 30 نفر از طلاب و اساتید این مدرسه علمیه به یک روستا سفر کرده و اقدام به برپایی دعای ندبه می‌کنند.

وی ادامه داد: این طلاب در روز جمعه پس از برپایی دعای ندبه در روستاهای مورد نظر، مسابقات ورزشی و فرهنگی مختلفی را برای اهالی روستا برگزار کرده و جوایزی را هم به برگزیدگان اعطا می‌کنند.

گفتنی است، امسال در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان بیش از ۱۰۰ طلبه در سطوح یک و دو زیر نظر ۱۰ استاد و مدرس اعزامی و بومی تحصیل کردند.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در ۶۰ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران آیت‌الله حکیم(ره) و خواهران الزهرا(س) دایر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha