سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جنگ اقتصادی

حوزه/ دشمنان ملت ایران می خواهند از طریق تحریم ها و فشارهای اقتصادی هیبت نظام را بشکند، اما از آن غافل هستند که جمهوری اسلامی ایران ساقط شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، چهل سال پیش، زمانی که امریکا در بالاترین مرتبه قدرت قرار داشت با همکاری هشت کشور ابرقدرت دنیا جنگی علیه انقلاب اسلامی آغاز کرد. شادی دشمن در رویای واهی خود گمان نمی کرد که ایران اسلامی بدون همیاری کشورهای قدرتمند دنیا بتواند تنها با نیروی های بسیجی و مردمی در مقابل صدها توپ، تانک و گلوله استقامت کند.

هشت سال دفاع مقدس با پیروزی انقلاب اسلامی به پایان رسید اما دشمن دست از نقشه های شیطانی بر نداشت. اگرچه ذات پلید وی برای دنیا به اثبات رسید اما باز هم بدون شرم و حیا، به داشته های انقلاب دست درازی  کرد.

ملت شریف ایران به رهبری، رهبر عظیم انقلاب و هوشیاری و بیداری از پس مشکلاتی که آمریکا تنها مسبب آن است، برآمدند. اکنون باری دیگر جنگ آمریکاعلیه ایران آغاز شده و افکار و اندیشه و سپس جیب مردم را نشانه رفته است.

تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ غربی به جایی نرسید و این مار زخمی از راه تحریم های اقتصادی پا به میدان جنگ گذاشته و فضای مجازی را مقر عملیاتی خود قرار داده است.

اگر چه افردی اخلال گر در داخل تلاش می کنند به برنامه های دشمن جهت دهند، اما این شیطان بزرگ باید بداند نقشه هایش باز هم بی نتیجه خواهند ماند چراکه ملت شریف ایران برای حداقل ها، حداکثر های زندگی شان را از دست نمی دهند و تا اخرین قطره خون پای انقلاب و ارزش هان آن می ایستند.

ساعاتی را پای گفت وگو با کارشناسان مذهبی و ائمه جمعه شهرستان ها می نشینیم تا از شرایط فعلی جامعه سخن بگویند و با ارائه راهکارهایی مناسب، مردم را برای پیروزی در جنگ کنونی رهنمود کنند.

دشمن به دنبال شکست هیبت انقلاب است

حجت الاسلام حسین فلسفی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند بیان کرد: دشمن برای تضعیف نظامی که علیه استکبار و استثمار است، اقدامات زیادی انجام داده است.

وی افزود: اولین جنگ دشمن در میدان سیاسی، و دومین جنگ دشمن در میدان نظامی است.

این فعال فرهنگی، جنگ فرهنگی را سومین ناتوی دشمن عنوان کرد، و گفت: دشمن در چهارمین جنگ، اقتصاد کشورها را نشانه می رود و با فشارهای اقتصادی در صدد به زانو درآوردن نظام ها می شود.

حجت الاسلام فلسفی با بیان اینکه دشمن می خواهد از طریق تحریم ها هیبت نظام جمهوری اسلامی را بشکند، افزود: همچنین دشمن به دنبال این است که ملت را از این نظام ناامید کند.

وی ادامه داد: دشمن باید بداند ملتی که 360 هزار شهیذ و جانباز تقدیم انقلاب کرده در برابر هیچ کدام از نقشه هایش کوتاه نمی آید.

چهره های غرب گرای داخل، عنصر خطرساز جامعه

امام جمعه شهر مود افزود: مردم شریف ایران در این جنگ نیز با ایستادگی و مقاومت نقشه های دشمن را نقش بر آب می کنند.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد نظام جمهوری اسلامی را ناکارامد جلوه دهد، اظهار کرد: ما از دشمنان خارجی بیمی نداریم، اما انچه برایمان خطرساز است، چهره های غرب گرای داخل می باشد، زیرا این افراد با همسویی و گرا دادن به غربی ها در صدد تحریک آن ها هستند و با اخلال در نظام مالی سعی در ایجاد اغتشاش و آشوب دارند.

وی با بیان اینکه از قوه قضاییه و مسئولان امر می خواهیم با شدت و سرعت با مفسدین برخورد کنند، افرود: حتی سخت ترین مجازات که در فقه اسلامی به عنوان محاربین در راه خدا است، علیه این ها اعمال نمایند.

تاکید بر استفاده از کالای داخلی

امام جمعه شهر مود بیان کرد: همچنین از مسئولان خواستاریم اگر نمی توانند وضع مردم را درست کنند، خودشان مانند مردم زندگی کنند.

وی با بیان اینکه دولت خود باید به اقتصاد مقاومتی عمل نماید و به آن اعتقاد داشته باشد، گفت: در شرایط روز دنیا، بهترین راه مبارزه با دشمن استفاده از کالای ایرانی است که رهبری این را رمزی مهم و استراتژیک  در مبارزه اقتصادی بیان نموده اند.

حجت الاسلام فلسفی فضای مجازی را یکی از لشکریان قوی برای دشمن دانست و اظهار کرد: باید نیروی های دلسوز و چهره های انقلابی در این فضا ورود پیدا کنند و حرکت تهاجمی و تدافعی داشته باشند.

وی با بیا اینکه  نیروهای انقلابی باید تهاجمی به دشمن حمله کنند، گفت: باید جنایات آمریکا در طول این چهل سالی که از عمر انقلاب می گذرد را برای نسل جوان تبیین کنند، و به شبهات به صورت کارشناسانه جواب دهند. 

دشمن هیچ زمانی از توطئه دست نمی کشد

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند بیان کرد: مردم ایران از بدو انقلاب، برای حفظ آرمان‌ها و دستاوردهای نظام از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ملت شریف ایران تاکنون نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده‌اند، اظهار کرد: اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بدون شک آخرین برنامه دشمن نیز نخواهد بود.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که با تحریم، مردم ایران را خسته کرده و با گرانی ها و سیاست های شیطانی آن ها را از نظام جدا کند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه با رهبری‌های فرمانده کل قوا در این جنگ دشمن، نیز پیروز می‌شویم، افزود: استقامت و صبری که رهبر معظم انقلاب  پیشنهاد کرده‌اند ما را از این گردنه عبور خواهد داد.

ایجاد اغتشاش در جامعه از اهداف دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین بابایی با بیان اینکه دشمن به دنباال ایجاد اغتشاش در شهرهای مختلف است، گفت: هوشیاری مردم، بازاریان و کسبه باعث می گردد، تا خواب آشفته دشمن تعبیر نشود.

وی با تاکید بر اینکه دولت مردان وظیفه دارند به مردم برسند، افزود: مسئولان باید به  مطالبات مردمی توجه کرده تا نارضاییتی در کشور ایجاد نشود.

امام جمعه فردوس با اشاره به افرادی که  در نظام اختلال ایجاد  می کنند، گفت: ریاست قوه قضاییه فرمودند که برخی از این اخلال گران اقتصادی مفسد فی الارض هستند یعنی حکم آن ها اعدام است.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی ادامه داد: انتظار ما این است که در محاکمه کسانی که در اقتصاد کشور اخلال می کنند و می خواهند به نوعی با نارضایتی مردم، به نظام لطمه بزنند، تخفیفاتی قائل نشده و به اشد مجازات برسند.

وی افزود: همچنین باید اعلام  شود که چه برخوردی با مفسدان شده است که دیگران جرات نکنند تلفن همراه  و آیفون امریکایی بخرند و با نرخ آزاد بفروشند و به بازار لطمه بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی با اشاره به راهکارهای مبارزه با دشمن در جنگ کنونی، بیان کرد: باید نگاه مردم و مسئولان به درون و توانمندی‌های داخل باشد، ومنتظر لطف و عنایت اروپا نباشیم چرا که اروپاییان نیز مانند آمریکا، برایمان خیر نمی خواهند.

 

دشمن با اصل نظام مخالف است

حجت الاسلام نوری نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به فشارهای اقتصادی از سوی دشمن بیان کرد: دشمن برای براندازی انقلاب با هدفی بلند مدت کار می کند.

این کارشناس مذهبی، ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران را از مهم ترین اهداف دشمن دانست و اظهار کرد: دشمن با اصل نظام و مبانی نظام مشکل دارد.

وی اضافه کرد: آنچه که امروز دشمن با استفاده از تحریم ها دنبال می کند، رسیدگی به هدف بلند مدتش می باشد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به جنگ هشت ساله دشمن، اظهار کرد: امروز دشمن جنگ فرهنگی و اقتصادی را پیش گرفته چرا که می داند در جنگ نظامی موفق نخواهد بود.

اخلال گران مفسدان بر روی زمین هستند

این کارشناس مذهبی با اشاره به اخلال گران اقتصادی درجامعه، گفت: برخی از اخلال گران مفسدان فی الارض هستند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه قوه قضاییه تصمیمات لازم برای برخورد با اخلال گران را می گیرد، اظهار کرد: باید دولت، قوه قضاییه و مجلس همگام، همزمان و هماهنگ بر مصوبه های اقتصادی ناظر باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از اخلال گران از غافلین هستند، گفت: در بعضی برخوردها، با سرشاخه ها مبارزه می شود، اما با ریشه اصلی که شاید افرادی در سیستم های دولتی و نظام باشند و سکوت اختیار کرده اند، برخوردی نمی شود.

جنگ نتیجه ای جز شکست آمریکا ندارد

حجت الاسلام نوری افزود: دشمن به دنبال ایجاد اغتشاش بوده و شاید بعضی برخوردها راهبردی برای استکبار باشد.

وی با بیان اینکه امروز این مطالبات به حق مردم جهت دار می شود، افزود: از مردم خواستاریم مطالبات خود را خیابانی برگزار نکنند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه دشمن در جنگ اقتصادی تجربه دارد، گفت: دشمن به خوبی فهمیده که ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بدون تجهیزات و در اوج محرومیت ها ایستادگی کرده است.

وی با بیان این مطلب که امروز نیز در برابر تهدیدها وتحریم های دشمن مقاومت می کنیم، اظهار کرد: دشمن به خوبی می داند که جنگ نظامی نتیجه ای جز شکست برای او ندارد.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: خوشبختانه به دلیل بافت جامعه اسلامی، دشمن در جنگ فرهنگی خود  با تمام تلفاتی که داشته ایم، به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد از دریچه تغییر سبک زندگی به مباحث اقتصادی کشور ضربه بزند، اظهار کرد: امروز برخی افراد مبتلا به فساد اقتصادی شده و زندگی ها به شکل مصرف گرایی درآمده است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: دشمن می خواهد از بدنه اقتصادی به ایران ضربه بزند به همین دلیل رهبر فرزانه انقلاب از چندین سال پیش شعار اقتصادی را  فریاد می زنند.

وی با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن بیان کرد: این جنگ از دیرباز بوده که دشمن تلاش دارد نداشته های خود را داشته تلقی کرده و داشته های انقلاب را انکار کند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه در جنگ رسانه ای به راحتی جای شیاد و عادل عوض می شود، گفت: بدون شک دشمن در این برنامه های خود مانند هشت سال دفاع مقدس شکست می خورد.

وی خواستار بصیرت افزایی در جامعه شد و اظهار کرد: باید در گام اول دشمن را به خوبی بشناسیم.

 

سخن پایانی...

دشمن برای براندازی نظام خواب ندارد و تنها هوشیاری و بیداری مردم می تواند رویای دشمن را کابوس کند، در شرایط روز کنونی که تحریم ها ابزاری برای به جلو بردن جنگ اقتصادی دشمن است، تکیه بر توان داخلی می توانند خنثی کننده فعالیت های دشمن باشد.

امید است مسئولان کشور نیز به این حقیقت برسند که شاه کلید تمامی مشکلات کشور در اقتصاد مقاومتی است نه در دستان بیگانگانی که از هیچ کوششی برای به زانو درآوردن نظام مقدس اسلامی ایران فروگذار نکرده اند.

ملت بزرگ ایران اسلامی از این گردنه تاریخی نیز عبور، و باری دیگر و این بار در جنگ اقتصادی پیروزمندانه میدان را ترک خواهد کرد و نشان خواهد داد، که جمهوری اسلامی ایران ساقط شدنی نیست.

گزارش: رقیه رحمتی راد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha