جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: جهت و سمت و سو دادن به وقف از جمله وظایف اوقاف است،چرا که بسیاری از فعالیتهای امروزی باید با وقف احیاء شود و جهت دادن به وقف براساس نیازهای امروز وظیفه مسوولان وقف و مدیران آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم معارفه و تکریم مدیران جدید و سابق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، گفت: مساجد را برای نمازگزار به صورت مطلوب فراهم سازیم و فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی داشته باشیم؛ یکی از وظایف اوقاف این است که خود را زنده نگه دارد و باید فعالیت جدی در ترویج فرهنگ وقف داشته باشد و به جای چشم و هم چشمی، سبقت گرفتن در این زمینه الگو باشد.

وی افزود:  اوقاف در نشاط معنوی و ترویج قرائت معارف قرآنی، معارف اهل بیتی و در اقامه جماعت و جمعه و حضور تبلیغی می تواند نقش داشته باشد و یکی از رسالت های سازمان تبلیغات،اوقاف و حوزه علمیه فعالیت در این بخش است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: جهت و سمت و سو دادن به وقف از جمله وظایف اوقاف است، چرا که بسیاری از فعالیت های امروزی باید با وقف احیاء شود و جهت دادن به وقف براساس نیازهای امروز وظیفه مسوولان وقف و مدیران آن است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین تصریح کرد: یک مدیر در عرصه اوقاف باید انسانی شجاع، قوی و بصیر باشد تا بتواند این امانت را حفظ کند و به مقصد خود برساند؛ اوقاف در نشاط مساجد نقش اساسی دارد و می تواند در توسعه حوزه علمیه و نشاط بخشیدن به شرایط آن نقش جدی داشته باشد و واقفان نیز به این موضوع توجه جدی داشته اند و در جامعه امروز نیاز به حضور جدی تر اوقاف هستیم.

وی اظهار کرد: خدای متعال حفظ امانات مردم را حتی بدون دریافت اجر و مزد هم یک رسالت دینی معرفی کرده؛ حال آنهایی که مزدی دریافت می ‌کنند تا از امانات مردم حفاظت و حراست کنند تکلیف بسیار سنگینی را بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند وقف‌ هایی است که به انسان‌ سازی و تربیت مروجان دین کمک کند تا بیش از پیش شاهد نشر دین و عمل‌ به دستورات دینی باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: گر منافع وقف در جامعه بیشتر جاری باشد، آثار و برکات بیشتری به همراه خواهد داشت و کسانی که علاقه دارند اموال خود را وقف کنند با خیال آسوده این کار را انجام خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: معرفت‌افزایی در خصوص وقف و برکات آن در جامعه بسیار ضرورت دارد و واقفان باید به سمت اولویت‌ها سوق داده شوند تا شاهد برکات بیشتر وقف‌های صورت گرفته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha