شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دومین سالگرد شهادت شهید «عباس دانشگر» در سمنان

حوزه/ معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان گفت: آئین دومین سالگرد شهادت شهید عباس دانشگر، از شهدای مدافع حرم، در سمنان برگزار می‌شود.

مهدی دیابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به دومین سالگرد از شهادت شهید عباس دانشگر، از شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: آئین دومین سالگرد شهادت شهید عباس دانشگر با حضور سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان برگزار می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان با بیان اینکه آئین دومین سالگرد شهید عباس دانشگر در 22 تیرماه سال جاری روز جمعه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در امامزاده علی‌اشرف (ع) سمنان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: حاج مهدی رسولی از مادحین برجسته کشوری مداح آیین دومین سالگرد شهادت شهید عباس دانشگر در سمنان است.

وی با بیان اینکه آئین دومین سالگرد شهادت شهید عباس دانشگر در سمنان با حضور گسترده طلاب و روحانیون، اصناف، بسیجیان، مدیران، ورزشکاران، عشایر، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف برگزار می‌شود، افزود: آحاد مردم استان سمنان و از اقشار مختلف نیز می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

وی با تأکید بر ترویج و نشر، بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان و نوجوان خاطرنشان کرد: با دلاورمردی‌ها و ایثارگری و رشادت‌های این عزیزان بوده که امروز در مرزهای ایران امنیت و آرامش برقرار است و ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار ازجمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این آیین‌ها است.

بر پایه این گزارش، شهید عباس دانشگر متولد سال 1372 در سمنان یکی از جوان‌ترین شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) است که بیستم خردادماه سال 95 طی عملیاتی مستشاری در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل شد.

تصاویر این جوان 23 ساله در قامت شهید مدافع حرم به خاطر ظاهر کم‌سن‌وسال او در عکس‌هایش، حسرت راهی را که رفته است بر دل خیلی‌ها گذاشته است؛ او  به خاطر ویژگی‌های درونی‌اش، پس از شهادت به الگوی «جوان مؤمن انقلابی» برای جوانان تبدیل شد و بسیاری از جوانان از اقصی نقاط کشور علاقه خاصی نسبت به این شهید پیداکرده‌اند.

شهید دانشگر از پاسداران دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) بود که به مدت 3 سال سمت مسئول دفتری سردار حمید اباذری جانشین فرمانده این دانشگاه را بر عهده داشت. سردار اباذری خاطرات زیادی را با شهید دانشگر داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha