جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ دین مبین اسلام احکام اجتماعی وسیعی دارد که با بهره گیری از آنها می توان بخش اعظمی از مشکلات جامعه را مرتفع ساخت که زکات از جمله آن ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در جلسه ستاد زکات شهرستان قزوین که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: مردم  باید به  موضوع زکات نگاه جدی داشته باشند و در این بین نقش گروه های تاثیرگذار مانند مبلغان و روحانیون بی بدیل است.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: صد در صد زکات جمع آوری شده باید به مصرف فقرا، محرومین و نیازمندان برسد و اگر نیازمندی های اساسی محرومین و فقرای یک منطقه تامین شد، به مابقی مصارف اختصاص یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: باید راهکارهای تشویق مردم به پرداخت زکات را اجراء کرده و نگذاریم فرهنگ پرداخت زکات و انفاق در جامعه کمرنگ شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: یکی از محورهای مهم اقتصاد اسلامی زکات است و اگر بخواهیم اقتصاد اسلامی را در جامعه محقق کنیم باید ساز و کارهای آن مشخص شود.

رئیس ستاد زکات شهرستان قزوین گفت: پرداخت زکات نمونه بارز احساس مسئولیت در جامعه است. دین مبین اسلام احکام اجتماعی وسیعی دارد که با بهره گیری از آنها می توان بخش اعظمی از مشکلات جامعه را مرتفع ساخت که زکات از جمله آن ها است.

وی خاطرنشان کرد: از سنت های ثابت الهی این است که انسان را مورد امتحان و آزمایش قرار می دهد تا در سایه آن به کمال و تعالی نائل گردد و از جمله این میادین امتحان، میدان مال است، و لذا پرداخت کننده زکات از میدان ابتلاء و امتحان موفق و سربلند بیرون آمده و موجب کمال او می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: فقر عامل بسیاری از مفاسد است و تأمین زندگی محرومین از طریق زکات، جامعه را از آلودگی های ناشی از فقر و محرومیت و فاصله طبقاتی تطهیر می کنند، بنابراین همراه بودن نماز و زکات به منزله این است که انسان با این دو بال می تواند به خدا تقرب بجوید و با ترک یکی، دیگری بی اثر می شود.

عدم حضور مدیران پذیرفتنی نیست

محمد نصیری، معاون برنامه ریزی فرمانداری قزوین نیز در این جلسه با گلایه از عدم حضور مدیران ادارات استان در جلسه ستاد زکات، گفت: متاسفانه برخی از مدیران این جلسات مهم را کم ارزش دانسته و در آن شرکت نمی کنند. عدم حضور این افراد پذیرفتنی نیست.

وی افزود: چرا نباید در امور کاری خود نظم داشته باشیم و باید این مدیرانی که امروز در این جلسه شرکت نکردند، برای اعضای ستاد توضیح کافی دهند.

خمس در جامعه مظلوم مانده است

حجت الاسلام نظری، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در این جلسه تصریح کرد: در حوزه ترویج فرهنگ زکات اقداماتی صورت گرفته، ولی در این بین خمس همچنان مظلوم مانده است و نباید اجازه دهیم مظلوم بماند. البته دشمنان اسلام به ویژه وهابیت نیز هجمه های زیادی علیه این فریضه انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه دشمنان به مقدسات ما شیعیان و حقایقی که ایمان داریم، حمله کنند، اثر سوء می گیرند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha