شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر با بیان این که ورزشکاران ما باید بیش از پیش اخلاق و تقوا را در خود تقویت کنند، گفت: در کنار ورزش قهرمانی باید معنویت و اخلاق دینی در ورزشکار تقویت شود تا شاهد موفقیت او در میادین ورزشی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در آیین گراميداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای که در زورخانه امام رضا(ع) بابلسر برگزار شد، بر لزوم احیا این ورزش در جامعه تاکید کرد و گفت: ورزش زورخانه‌ای و باستانی مبتنی بر داشتن روح و منش پهلوانی، اخلاص، دینداری، ایثار، جوانمردی، شجاعت، از خود گذشتگی و صفات عالی انسانی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ورزش کردن باید با منش و رفتار پهلوانی همراه باشد، افزود: در ورزش زورخانه ای این رفتار و اخلاق جوانمردانه دیده می شود که باید بیشتر به آن توجه شود.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که قهرمانی به این نیست که ورزشکاران تنها در سکو های پیروزی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: مهم ترین مسأله ای که ورزش قهرمانی باید مورد توجه قرار گیرد اخلاق و منش پهلوانی است.

وی با تأکید بر این که ورزشکاران ایران اسلامی به عنوان نمایندگان یک کشور اسلامی باید الگوی دیگر کشورها باشند، تصریح کرد: یک قهرمان ورزشی باید در میادین ورزشی جهانی انتقال دهنده مفاهیم ارزشی و انقلابی باشد.

امام جمعه بابلسر با بیان این که ورزشکاران ما باید بیش از پیش اخلاق و تقوا را در خود تقویت کنند، افزود: در کنار ورزش قهرمانی باید معنویت و اخلاق دینی نیز در ورزشکار تقویت شود تا شاهد موفقیت او در میادین ورزشی باشیم.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید بر این که ریاضت جسم باید با ریاضت روح همراه باشد، خاطرنشان کرد: قهرمانی در یک رشته ورزشی بدون داشتن اخلاق و تقوای الهی ارزشمند نخواهد بود و نمی تواند موجب استمرار موفقیت ها شود.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود از حضرت علی(ع) به عنوان نماد اخلاق و جوانمردی یاد کرد و گفت: امروز ورزشکاران ما در رشته های مختلف نیز باید پیرو همین مرام و مردانگی باشند تا در عرصه های مختلف به الگو تبدیل شوند.

وی بر الگوپذیری از مولای متقیان حضرت علی(ع) و ترویج ورزش زورخانه ای در بین جوانان تاکید کرد و گفت: در این ورزش پیروی از سیره  اهل بیت(ع) و روش زندگی حضرت علی(ع) و دوستی با اهل بیت(ع) وامیر المومنین علی(ع) به چشم می خورد.

حجت الاسلام قلی پور خواستار توجه بیشتر مسؤولان برای ترویج ورزش پهلوانی در جامعه شد و افزود: ورزشکاران این رشته در تلاش برای مبارزه با پلیدی‌ها و رذایل اخلاقی، چه در نفس خویشتن و چه در جامعه هستند و پرورش توأمان روح و جسم را به‌منظور یاری مظلوم و زنده نگاه‌داشتن ارزش‌های اخلاقی در جامعه دنبال می‌کنند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که ورزش با اصالت زورخانه ای و پهلوانی باید سرمشق و سرلوحه جامعه ورزش قرار گیرد، گفت: امیدواریم شاهد پرورش ورزشکارانی با منش پهلوانی باشیم و این میراث را به آیندگان نیز منتقل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha