جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان در جلسه هفتگی خود اشاره کرد: همزمان با پیروزی های ارتش سوریه، نیرو های استکبار و در رأس آن آمریکا تلاش می کند به دستاورد های سیاسی برسند که از طریق جنگ نتوانستند به آن دست بیایند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در جلسه هفتگی خود اوضاع سیاسی لبنان و منطقه را مورد بررسی قرار داد و اشاره کرد: همزمان با پیروزی های ارتش سوریه در جنوب کشور و در مرز های سوریه، نیروهای استکبار و در رأس آن آمریکا تلاش می کنند به دستاورد های سیاسی برسند که از طریق جنگ نتوانستند به آن دست بیابند؛ لذا از طریق فشار های سیاسی و اقتصادی تلاش می کنند و مانع بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان می شوند و شورای امنتیت را تحریک می کنند که علیه سوریه پرونده های متخلف باز کند و به روسیه و ایران فشار می آورند و گمان می کنند با این کار می تواند آن ها را مجبور به اعطای امتیاز سیاسی کند.

تجمع علما ادامه داد: اوضاع سوریه بر تمام منطقه خاورمیانه و به ویژه لبنان تأثیر گذاشته است. همه می دانند که ما به خاطر آوارگان سوریه از فشار های اقتصادی رنج می بریم و آمریکا تلاش می کند که ما از حقوق خود دست برداریم تا از آن در جهت منافع رژیم صهیونیستی و توطئه شهرک سازی مرتبط با "قرارداد قرن" استفاده کند.

علمای لبنان از دستاورد های میدانی ارتش سوریه در جنوب این کشور قدردانی کرد و از آوارگان سوری خواست با مقامات امنیتی برای انتقال به سوریه همکار کنند.

تجمع علمای لبنان، پایداری و مقاومت ملت فلسطین را در برابر خودکامگی دشمن اسرائیلی ستود و گفت: اسرائیل از تداوم راهپیمایی بازگشت و عدم دستیابی به شریک فلسطینی در "قرارداد قرن" بسیار نگران است.

این تجمع از مسئولین لبنانی خواست برای تشکیل دولت جدید و زمینه سازی برای آن شتاب کنند؛ چرا که کشور نیازمند یک دولت وحدت ملی فراگیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha