شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سواد رسانه ای

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه بقیةالله الاعظم (عج) آشخانه گفت: کارگاه آموزشی سواد رسانه، فضای مجازی و مخاطب شناسی ویژه طلاب برادر در این مدرسه علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن کرابی، مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله الاعظم(عج) آشخانه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برپایی کارگاه آموزشی با موضوع سواد رسانه و فضای مجازی و مخاطب شناسی برای طلاب خبر داد و افزود: کارگاه مزبور با هدف تجهیز طلاب به امور مربوط به رسانه و فضای مجازی، با تدریس اساتید متخصص برگزار می‌شود.

وی همچنین برگزاری کلاس‌های تقویت قرآن‌خوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه طلاب پایه‌های مقدماتی را از دیگر برنامه‌های مدرسه علمیه بقیه‌الله الاعظم(عج) آشخانه ذکر کرد و گفت: باید طلاب جدیدالورود به‌صورت ویژه به روان‌خوانی قرآن توجه داشته باشند و در این زمینه آموزش‌های بیشتری را ببینند.

حجت‌الاسلام کرابی خاطرنشان کرد: در این راستا دوره‌های روان‌خوانی و روخوانی قرآن افزون بر طلاب مشغول به تحصیل، برای طلبه‌های جدیدالورود دوره تثبیت هم برگزار می‌شود.

وی برگزاری اردوی جهادی تبلیغی و عمرانی را از دیگر ویژه‌برنامه‌های مدرسه علمیه برادران آشخانه دانست و افزود: با توجه به این که اغلب طلبه‌های محصل در مدرسه علمیه بقیه‌الله الاعظم(عج) آشخانه طلاب پایه‌های ابتدایی هستند؛ ازاین‌رو محوریت این اردوهای جهادی، عمرانی و خدماتی خواهد بود.

گفتنی است، شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی با بیش از 105 هزار نفر جمعیت، دارای دو مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران و حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) برادران و به ترتیب با 40 و 45 طلبه است.

در سطح استان خراسان شمالی هم درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و بیش از هزار و 500 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha