پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: ایران و افغانستان دشمنان مشترکی مانند گروه های تروریستی و تکفیری دارند، دشمنانی که تلاش می کنند با ناامنی ، اختلاف افکنی مذهبی، تولید و توزیع مواد مخدر به نابودی این دو کشور بپردازند، لذا رسالت علما و اندیشمندان آگاه‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری شب گذشته در مراسم اختتامیه همایش علمی تمدن اسلامی با محوریت نقش و رسالت علمای افغانستان که در هتل آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، به اهمیت همکاری علمای شیعه و اهل سنت افغانستان برای رفع مشکلات این کشور گفت: گمشده امروز جوامع تمدنی است که می تواند انسان را به سربلندی و سعادت برساند.

وی با بیان اینکه علت همه توطئه‌ها جلوگیری از الگو شدن پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در دیگر جوامع مسلمان است، ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد جامعه اسلامی ظرف کمتر از بیست سال رشد فزاینده‌ای را تجربه خواهد کرد و می‌تواند به بالندگی، شکوه و مرجعیت علمی که در گذشته درجهان داشت، دست یابد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به نقش اثرگذار ملت‌های ایران و افغانستان در سربلندی امت اسلامی، تصریح کرد: ایران و افغانستان دشمنان مشترکی مانند گروه های تروریستی و تکفیری دارد، دشمنانی که تلاش می کنند با ناامنی ، اختلاف افکنی مذهبی، تولید و توزیع مواد مخدر به نابودی این دو کشور بپردازند، لذا رسالت علما و اندیشمندان آگاه‌سازی است.

وی ادامه داد: آمریکا تغییری نکرده‌ و نگاه ترامپ نیز همین گونه است و بنابراین مسلمانان، علما و سیاستمداران اسلامی باید در همکاری ‌و معاشرت با آنان هوشیار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، انقلاب اسلامی و وجود امام راحل را نعمتی از جانب خداوند در عصر حاضر برشمرد و افزود: امام راحل اسلام را به برکت انقلاب زنده کرد و به ‌مسلمانان هویت بخشید و تداوم این نعمت نیز وجود مبارک رهبر معظم انقلاب هستند که امروز به عنوان رهبری مدیر، مدبر، شجاع، قدرتمند، دانا و آگاه در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی کرده و جامعه را به سوی سعادت، کمال و رشد پیش می‌برد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب خواستار احیای تمدن اسلامی هستند، ابراز کرد: چنین دورانی برای هیچ‌یک از علما و ملت‌های ما پیش نیامده است، تمدن ابعاد و جهات گوناگونی دارد که یکی از این جهات، رشد علمی و شکوفایی استعدادهای جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ملت‌های اسلامی مستضعف نگه داشته شدند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب امروز خواهان این تحول شده‌اند. این تحرک در کشور ایران موفقیت‌آمیز بوده به طوری که کشور ما امروز از نظر علمی و فناوری‌های گام‌های بزرگی برداشته و به رتبه‌های بالای علمی دست یافته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کردند بگویند اسلام باعث عقب گرد جامعه می شود، در حالی که امروز می‌بینند مسلمانان پیشرفت کرده و در حال رشد هستند، گفت: آنان نمی‌خواهند مسلمانان قدرتمند و توانمند باشند بلکه قصد سوءاستفاده دارند. در حالی که انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد و این نیز نتیجه پیشرفت‌های علمی و ... است.

وی تصریح کرد: هیچ تمدنی نمی‌تواند با تمدن اسلامی مقابله کند، به همین دلیل وظیفه مسلمانان برای شکل‌دهی و ایجاد تمدن اسلامی  بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری با بیان اینکه انقلاب اسلامی نتیجه تحول بزرگ است که حضرت محمد(ص) ایجاد کردند، گفت: در این تحول سیاستگذاری خاصی به عنوان سیاستگذاری اسلامی مطرح شد که معادلات بین‌المللی را بر هم ریخته و معادلات جدید را مطرح کرد.

گفتنی است، این همایش در حالی پایان یافت، که علمای شیعه و اهل سنت افغانستان بر روشنگری، بصیرت افزایی، گسترش تبلیغ علوم اسلامی در مقابل تبلیغات گسترده تکفیری‌ها در مناطق مختلف آن کشور تاکید شد.

همایش تمدن اسلامی (گذشته، حال، آینده) نقش و رسالت علمای افغانستان با حضور شخصیت های حوزوی و تعدادی از مبلغان افغانستانی درکشورهای غربی و اساتید جامعه المصطفی العالمیه افغانستان به مدت دو روز در هتل آفتاب ولایت مشهد، با بررسی آرا و نظرات علما شیعه و سنی افغانستان پیرامون تمدن اسلامی برگزار شد.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha