جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم متینی یکتا

حوزه/ خانم مهری متینی یکتا گفت: در هر سال تحصیلی جدید، حدود ۳۵ نفر در دوره روزانه و حدود ۳۰ نفر در دوره پاره وقت پذیرش می شوند و هم اکنون تعداد ۲۰۰ نفر از طلاب خواهر در مقطع سطح دو در مدرسه علمیه خواهران حجت(عج) مشغول به تحصیل می باشند.

خانم مهری متینی یکتا مدیر حوزه علمیه حجت(عج) خواهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فعالیت های علمی و تبلیغی این حوزه، هم اکنون 200 نفر از طلاب خواهر در مقطع سطح دو در مدرسه علمیه خواهران حجت(عج) مشغول به تحصیل می باشند اظهار داشت: و با اینکه از طرف مرکز مدیریت خواهران استان تهران پیشنهاد دائر شدن سطح 3 به این مدرسه اعلام شده بود، ولی به جهت محدودیت فضای آموزشی فعلا برای حوزه قبول این پیشنهاد مقدور نبود.

امسال بیش از 70 نفر در مقطع سطح دو پذیرش می شوند

وی ادامه داد: امسال بیش از 100 نفر متقاضی ثبت نام در حوزه علمیه خوهران حجت(عج) بودند، ولی به دلیل کمبود فضای آموزشی مجبور هستیم تعدادی از این عزیزان را با مصاحبه علمی و دیگر معیارها گزینش کنیم و لیست آنان را به مرکز مدیریت ارسال نمائیم که بعد از تایید نهایی افراد معرفی شده، در حوزه پذیرش قطعی می شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران حجت(عج) عنوان داشت: در هر سال تحصیلی جدید حدود 35 نفر در دوره روزانه و حدود 30 نفر در دوره پاره وقت پذیرش می شوند. البته خواهران با توجه به شرایطی که پیدا می کنند، مثلا یا ازدواج می کنند یا مادر می شوند ممکن است به طور مقطعی در ادامه تحصیل شان وقفه ایجاد شود ولی در این زمینه تعاملات خوبی با این افراد داریم.

همسرداری بالاترین رسالت یک زن مسلمان است

 وی افزود: به نظر بنده بالاترین رسالت یک زن مسلمان خوب همسرداری و خوب مادری کردن است و ما به طلبه هایی که مادر می شوند تاکید می کنیم وقت مناسبی را برای فرزندانش بگذارد تا آنان از محبت مادر اغناء شوند.

خانم متینی یکتا با ابراز خرسندی از وضعیت علمی طلاب حوزه علمیه خوهران حجت(عج)، عنوان داشت: البته ما برای تدریس برخی از دروس نقد جدی داریم زیرا برخی دروس یا ترجمه ای هستند یا برخی مباحث در جامعه امروزی کاربردی نیستند ولی در عین حال و در مجموع دروس حاضر نیز دارای ثمرات علمی بسیاری است.

تحقیق و پژوهش هنر علمی است

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان این که تحقیق و پژوهش هنری علمی است، گفت: معاونت پژوهش حوزه خوهران حجت(عج) برنامه های مفید علمی و پژوهشی را برای همه طلاب برنامه ریزی کرده، ولی ما بر این باوریم هر طلبه ای باید بر اساس توانمدی های خود پرورش و تربیت یابد.

وی افزود: مثلا طلبه ای در تدریس موفق است، دیگری در عرصه تبلیغ فعال است و طلبه دیگری در پژوهش و کار عمیق علمی موفق عمل می کند یعنی توانمندی هر طلبه در موضوعات مختلف باید لحاظ شود.

حضور مبلغات فارغ التحصیل حوزه در مراکز علمی و فرهنگی

خانم متینی یکتا در پایان با اشاره به فعالیت های تبلیغی و علمی فارغ التحصیلان حوزه خواهران حجت(عج)، اظهار داشت: بسیاری از مبلغات بعد از فارغ التحصیلی در بخش های مختلف مراکز علمی همچون آموزش و پرورش مشغول تدریس و فعالیت های فرهنگی هستند. و برخی دیگر نیز در مدارس آموزش و پرورش به عنوان کارشناس دینی حضور دارند که اثرات تربیتی خوبی را در بین دانش آموزان شاهد بودیم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha