پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون عمرانی استانداری قم

حوزه/ بهشتی گفت: ما نتوانسته‌ایم از مبانی اسلام درباره ساخت‌وساز و شهرسازی به‌خوبی استفاده کنیم و شاید تشکیل مجمع حوزویان مهندس بتواند به غنای بیشتر این شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها که در نظام مهندسی روی آنها کار شده است کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محسن بهشتی صبح امروز در همایش «حوزویان مهندس» که به همت مرکز خدمات حوزه برگزار شد ضمن قدردانی از برگزاری این همایش گفت: جامعه ما انتظارات بسیاری از دو قشر مهندس و طلبه دارد و وقتی این دو در یک نفر جمع می‌شود انتظارات چند برابر خواهد شد و این انتظار هم به حق است.

وی بیان کرد: جمع این دو موضوع می‌تواند بر کیفیت کار چه در کالبد یک پروژه و چه الگوهای رفتاری بین مالک و مهندسان بیفزاید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه ما معماری شهرسازی مسیحیت و یهودیت نداریم و آنها هم مدعی این امر نیستند گفت: بحث مهندسی در متون اسلامی سابقه طولانی دارد و در احادیث و روایات و کلام الله مجید مطالبی اشاره شده است که در شهرسازی می‌توانیم بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: ما نتوانسته‌ایم از مبانی اسلام درباره ساخت‌وساز و شهرسازی به‌خوبی استفاده کنیم و شاید تشکیل مجمع حوزویان مهندس بتواند به غنای بیشتر این شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها که در نظام مهندسی روی آنها کار شده است کمک کند.

بهشتی تصریح کرد: ما در عرصه مهندسی در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توفیقات بسیاری داشته‌ایم ولی در عرصه شهرسازی و معماری ایده و مکتبی را نتوانسته‌ایم ایجاد کنیم و چه بسا بسیاری از مزایای معماری سنتی و گذشته را به دلیل نفوذ فرهنگ غرب از دست داده‌ایم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha