جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام پاشیر

حوزه/ حجت الاسلام پاشیر با بیان این که از برنامه های بسیار خوب معاونت تهذیب، مهارت افزایی طلاب در بخش تجوید و علوم قرآنی است، گفت: بعد از اتمام دوره آموزشی علوم قرآنی، سه گواهی در سه سطح به طلاب ارائه می شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین پاشیر، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، به تشریح برنامه های تهذیبی و تبلیغی این مدرسه پرداخت و اظهار داشت: برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه امام حسین مجتبی(ره) لواسان در سه محور برای طلاب برنامه ریزی شده است. اول؛ شناسایی آسیب ها و نقاط ضعف، دوم؛ تلاش برای رفع آسیب ها و تغذیه فکری به طلاب و تقویت نقاط قوت. و سوم؛ ایجاد شور و نشاط معنوی برای پیشبرد اهداف تهذیبی می باشد.

وی ادامه داد: همه مراسمات موالید و شهادت اهل بیت(علیهم السلام) به طور منظم و در روز معین خود با حضور علمای اخلاق و طلاب در مدرسه برگزار می شود. درس های اخلاق مدرسه نیز به صورت ثابت روزهای یکشنبه با حضور علمای اخلاق تهران برگزار می شود. و سه شنبه شب های هر هفته نیز هیئت طلاب مدرسه امام حسن مجتبی(ع) با حضور پرشور طلاب، اساتید و مدیریت محترم حوزه برگزار می گردد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان افزود: در راستای مشارکت بیشتر طلاب با برنامه های تهذیب و تبلیغ، نشریه ای را با عنوان «مبلغ جوان» راه اندازی کردیم که محتوای مطالب آن غالباً توسط خود طلاب و در قالب مقالات علمی و پژوهشی و در موضوعات مختلف تهیه و به چاپ می رسد.

 

 

وی تصریح کرد: همان طور که گفته شد برای ایجاد نشاط معنوی در بین طلاب برنامه های ویژه ای داریم و در طول سال تحصیلی اردوی های یک روزه و چند روزه برگزار می کنیم. اردوی های یک روزه در خود لواسان و اردوی های چند روزه که شامل دیدار با علما و مراجع عظام در قم است، و نیز اردوی زیارتی مشهد مقدس که طبق برنامه ریزی قبلی در موعد معین شده برگزار می شود.

حجت‌الاسلام پاشیر عنوان داشت: برای تشویق و انگیزه بخشی به طلاب و استمرار حضور آنان در برنامه های معاونت تهذیب، یکی از مهمترین برنامه ها، تقدیر از طلاب برتر در رشته های هنر و رسانه، طلاب دارای رتبه برتر علمی، طلاب ممتاز در بخش تحقیق و پژوهش، و تقدیر از طلابی که مشارکت فعال در برنامه های مدرسه دارند، می باشد.

 

 

وی ابراز داشت: یکی دیگر از برنامه های بسیار خوب معاونت تهذیب، مهارت افزایی طلاب در بخش تجوید و علوم قرآنی است. از این رو طلاب مؤظفند در طول سال تحصیلی و یک روز در هفته، در کلاس قرآن که با حضور اساتید مطرح کشوری همچون استاد سیدمهدی سیف و استاد اسدالله هاشمی برگزار می شود، حضور داشته باشند و الحمدلله برگزاری این کلاس ها با استقبال پرشور و بی نظیر طلاب روبرو شده است. و بعد از اتمام دوره آموزشی سه گواهی در سه سطح به طلاب ارائه می شود. گواهی صحت قرائت نماز، گواهی صحت قرائت قرآن و گواهی مربیگری قرآن مجید است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان افزود: برگزاری کارگاه سواد رسانه ای، کارگاه سبک زندگی، کارگاه آموزشی راهنمایی و رانندگی، کارگاه ارتقاء انگیزه در زندگی، کارگاه آموزشی طب اسلامی، کارگاه تبیین اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در تبلیغ دین، کارگاه مهدویت، کارگاه آشنایی با تاریخ معاصر و دیگر کارگاه های آموزشی که در راستای ارتقاء مهارت تبلیغی و آگاهی بخشی برای طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتب(ع) برگزار شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام پاشیر در پایان با بیان این که بیداری بین الطوعین از توصیه های اساتید اخلاق به طلاب است، گفت: ما هم در این مورد خیلی حساس بودیم که طلاب عزیز بعد از ادای فریضه نماز صبح بین الطوعین را درک کنند، برای همین با موافقت تولیت محترم حوزه حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، ورزش باستانی زورخانه را در مدرسه راه اندازی کردیم.

 

 

وی افزود: با راه اندازی این ورزش باستانی، هم طلاب بین الطوعین را بیدار بودند و هم ورزش می کردند. الحمدلله این برنامه برکات معنوی بسیاری به همراه داشته و با استقبال بسیار خوب اساتید و طلاب حوزه روبرو شد و در برخی روزها نیز تولیت محترم حوزه در مراسم ورزش صبحگاهی حضور پیدا می کنند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha