شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فرهوش

حوزه/ استاد حوزه ودانشگاه گفت: روان‌شناسی که بتواند رفتاری حرفه‌ای و درست داشته باشد می‌تواند به بهبود مراجعه خود کمک شایانی نماید..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد فرهوش امروز در جمع مشاورین حوزه علمیه قزوین، گفت: روان‌شناسان در زمینه‌های گوناگونی کار می‌کنند که درمان یکی از بخش‌های آن است.

وی افزود: هر روان‌شناسی سوگند یاد می‌کند که از اصول اخلاقی در کار درمانی پیروی کند و اگر با یک روان‌شناس در اتاقش دیدار داشته‌ باشید، خواهید دید که در کنار پروانه‌  کار و مدرک دانشگاهی خود، یک تابلو منشور اخلاقی نیز دارد.

حجت الاسلام فرهوش بیان کرد: روان‌شناس باید فن بیان خوب داشته و بتواند فرد مراجعه کننده را به سوی خود جذب کند، اگر مراجعه کننده ها با شما احساس راحتی کنند، روند درمان و کیفیت گفت‌و‌گو بهبود می‌یابد و فن بیان مهارتی است که باید به خوبی آن را بیاموزید.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: یک روان‌شناس خوب کسی است که اعتماد به نفس دارد و شایستگی خود را در کردار و گفتارش نمایان می‌کند.

حجت الاسلام فرهوش خاطر نشان کرد: بگذارید درمانجو هر اندازه که می‌خواهد سخن بگوید، به یاد بیاورید که شما باید شنونده‌ خوبی باشید برای درک مشکل مراجعه کننده و تشخیص اختلال نباید شتاب کنید، لذا عجله کردن و بی‌حوصلگی را کنار بگذارید و تشخیص شتاب‌زده ممکن است اشتباه باشد.

 استاد حوزه و دانشگاه گفت: روان‌شناسی که بتواند رفتاری حرفه‌ای و درست داشته باشد، می‌تواند به بهبود مراجعه خود کمک شایانی نماید.

وی با اشاره به این که یکی از راه‌های بالا بردن سطح سواد دینی، مشاوره با افراد آگاه و مسلط به موضوعات مختلف است، عنوان کرد: از همین رو انتخاب مشاور دینی اهمیت زیادی دارد، اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که برخی از افراد برای مشاوره، به افرادی با اطلاعات پایین مراجعه می‌کنند که این امر باعث می‌شود اطلاعات مناسبی به فرد نرسد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مشاور دینی باید ضمن داشتن اطلاعات دینی بالا، مشکل مخاطب را بشناسد و بعد از آن با وی درباره راهکارهای موجود صحبت کند؛ مشاور دینی؛ همانند پزشکی است که ابتدا در جریان بیماری و درد بیمار قرار می‌گیرد و بعد از آن به دنبال راهکاری برای درمان وی می‌گردد، از همین رو باید آگاهی‌های وی در حوزه‌های مختلف کامل باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha