جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/دیدار جمعی از علماء، مبلغان و مدیران مراکز اسلامی و دینی انگلستان با آیت الله اعرافی و حجت الاسلام و المسلمین واعظی

حوزه/ جمعی از علماء، مبلغان و مدیران مراکز اسلامی و دینی انگلستان با مدیر حوزه های علمیه دیدارکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، جمعی از علماء، مبلغان و مدیران مراکز اسلامی و دینی انگلستان، ظهر امروز با حضور در قم، با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، حجج اسلام والمسلمین سید علیرضا رضوی،  سید امیرحسین نقوی و جعفرعلی نجم و سید مفید حسینی کوهساری ، رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام رضوی به ذکر برخی از فعالیت ها در اروپا پرداخت و گفت: فعالیت های مختلفی انجام می شود که از جمله آنها می توان به تلاش در جهت ایجاد همگرایی در زمینه فعالیت های علمی و تبلیغی و معرفی درست مبانی اهل بیت(ع) در محیط اروپا اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مراکز مختلفی در کشورهای اروپایی فعالیت دارند که سعی داریم با رایزنی با این مرکز، همگرایی و هدفمندی خاصی را در برگزاری برنامه ها با توجه به چالش هایی که امروز در اروپا در عرصه های مختلف وجود دارد ایجاد کنیم.

این مبلغ و خطیب عرصه بین الملل بیان کرد: امروزه در اروپا شاهد چالش های بسیاری در خصوص نوجوانان و نظام خانواده هستیم؛ باید با مبانی ناب اهل بیت(ع) که خوشبختانه در حوزه علمیه و نهادهایی مثل دفتر تبلیغات و جامعه المصطفی العالمیه و... در قالب های مختلف تولید می شود در این عرصه کوشا باشیم.

در ادامه  آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور نیز مباحثی در خصوص فعالیت های شیعیان و علمای اسلامی در جهان ارایه کرد.

خاطرنشان می شود: که هیات میهمان، با حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز دیدار کردند و در ادامه برنامه های خود فردا با برخی از علما نیز دیدار خواهند داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha