شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عالمی-مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه آمریکایی ها در هیچ جایی حاضر نیستند دیگران را بشر حساب کنند و حتی نسبت به همراهان خود تعابیر انسانی ندارند، گفت: همه باید بدانند که اصلا اینها به بشر قائل نیستند تا بخواهند به حقوق بشر قائل باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در دومین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب، در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به لزوم آگاهی طلاب علوم دینی نسبت به مسائل، تاکید کرد: اگر حوزیان مسائل حقوق بشر را به درستی تحلیل نکنند نمی توانند به خوبی تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در هیچ جایی حاضر نیستند دیگران را بشر حساب کنند و حتی نسبت به همراهان خود تعابیر انسانی ندارند، گفت: همه باید بدانند که اصلا اینها به بشر قائل نیستند تا بخواهند به حقوق بشر قائل باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: آن رژیم کثیفی که شبانه روز کودک کشی می کند و جلوی غذا و دارو را گرفته، ادعای حقوق بشر دارد؛ به تعبیری، این کار یک نوع دور زدن درباره مفهوم حقوق بشر می باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه خصلت های نفسانی شیطانی بزرگترین عامل استکباری انسان در طول تاریخ بوده است، گفت: شعار آمریکا این است که دیگران را بکشد تا زنده بماند. در حالی که باید گفت: چرا خودت نمیری تا دیگران زنده بمانند یا اینکه چرا باید کسی کشته شود تا دیگری زنده بماند؟!

وی به دو جبهه حق و باطل و الهی و شیطانی اشاره و خاطر نشان کرد: دو جبهه یا نگاه توحیدی و جهان بینی ماترسالیستی وجود داشته و در طول تاریخ که هر کدام نوعی از حقوق بشر را دنبال می کردند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه برای حقوق بشر باید کاری اساسی و ریشه ای انجام داد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که حوزه علمیه باید پاسخگو باشد که بر این اساس می بایست در چهار عرصه درون حوزوی، جامعه، نظام و بین الملل کار شود.

وی افزود: حوزه پاسخگو باید روزآمد و کارآمد باشد و اساتید و طلاب ارتقا یابند تا بتواند رسالت خود را انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، دومین امر را پاسخگویی به جوانان عنوان کرد و گفت امروز جوانان مظلوم واقع شده اند در حالی که هجمه های فضای مجازی وجود دارد و این عرصه به یک میدان جنگ تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه در برابر این همه هجمه باید پاسخگو باشند، گفت: پاسخگویی به جامعه و مسائل نظام اسلامی و نیز بین الملل از دیگر وظایف حوزه علمیه می باشد و مسئله حقوق بشر در همه این عرصه ها بروز و ظهور دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان با اشاره به اینکه امروز باید آموزش و پژوهش را کاربردی کرد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری می بایست این امور روز آمد و کارآمد باشند، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه سنگر های مستحکمی برای حفظ نظام هستند و بر همین اساس در حوزه علمیه خراسان نسبت به این امر اهتمام شده و مسائل دسته بندی و برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha