جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به وجود بیش از هزار و ۲۰۰ امامزاده در مناطق مختلف استان، گفت: مازندران در این خصوص از جمله استان هایی است که بیشترین امامزادگان را در خود دارد و این مسأله نشان دهنده ولایت مداری مردم این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع مبلغان و فعالان فرهنگی امامزادگان استان، در ساری با اشاره به جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه در رشد فرهنگی و معنوی جامعه گفت: باید از ظرفیت بالای بقاع متبرکه در جهت گسترش فرهنگ دینی در جامعه بهره گرفت.

وی با بیان این که امامزادگان بهترین مکان برای رسیدن به آرامش معنوی هستند، افزود: مردم با مراجعه به این اماکن مقدس به آرامش معنوی می رسند و این ظرفیت بسیار بالایی است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امامزادگان در هر منطقه ای که حضور دارند علاوه بر رشد دینی و فرهنگی، عامل آبادانی و رشد هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از مناطق دور افتاده کشور به واسطه حضور امامزادگان به یک رشد و توسعه مناسب دست یافته اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: در شرایطی که دشمنان تلاش می کنند معنویت و اعتقادات دینی مردم را تضعیف کنند، بقاع متبرکه می توانند بهترین عامل رشد معنوی و دینی جامعه باشند.

وی با اشاره به وجود بیش از هزار و 200 امامزاده در مناطق مختلف استان، گفت: مازندران در این خصوص از جمله استان هایی است که بیشترین امامزادگان را در خود دارد و این مسأله نشان دهنده ولایت مداری مردم این استان است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امامزادگان قطب فرهنگی هر منطقه ای به شمار می روند، خاطرنشان کرد: می توان با یک برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت های ارزشمند دینی و فرهنگی در جهت رشد معنوی جامعه بهره گرفت.

وی با اشاره به سبق تشیع مردم استان در طول تاریخ افزود: نخستین حکومت شیعی در همین منطقه پایه گذاری شده و همین سندی روشن بر دینداری مردم مازندران است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که این استان در موضوع موقوفات نیز جزء استان های برتر کشور است، بیان داشت: به دلیل عشق و ارادت مردم مازندران به سید و سالار شهیدان در حال حاضر بیش از 70 درصد موقوفات استان در این مسیر وقف شده است.

حجت الاسلام حیدری از وجود بیش از 14 هزار موقوفه در مازندران خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر سیاست ما سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه به ویژه در مسائل درمانی، آموزشی، فرهنگی، قرآنی و امور جوانان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به اجرای برنامه های متعدد فرهنگی در طول سال در بقاع متبرکه و امامزادگان استان اشاره کرد و گفت: مهم ترین هدف ما در اجرای این گونه برنامه ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

وی با بیان این که همزمان با فصل تابستان نیز برنامه های متعدد دینی و فرهنگی در قالب سطح نشاط معنوی در سطح بقاع متبرکه در حال برگزاری است، تصریح کرد: در برگزاری این برنامه مبلغان دینی و طلاب مستعد و خوش فکر حوزه های علمیه مشارکت دارند.    

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha