چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: دشمن سه هدف تخریب باور ها و اعتقادات در گام دوم دیدگاه هایش را تحمیل می کند و بعد از آن نیز به تسلیم شدن وادار می کند و به این صورت فرهنگی را جایگزین فرهنگ دیگری می نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، امروز جمعه هیئتی از فضلاء، مدیران مراکز اسلامی و مبلغان اروپایی با آیت الله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه در جامعه مدرسین، دیدار و گفت وگو کردند.

آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار با بیان این روایت از علی  بن موسی الرضا(ع) که بیان می دارد، خداوند رحمت کند کسی را که با فراگیری تعالیم ما و یاد دادن آن به مردم امر ما را زنده نگه می دارد، چرا که اگر مردم محاسن و برتری کلام و روش ما را می دانستند بدون شک از ما تبعیت می کردند، گفت: یکی از مصداق های این روایت شما علما و مبلغانی هستید که در کشور های دیگر به امر تبلیغ دین و ترویج اسلام می پردازید.

وی با بیان اینکه همانگونه که رسالت نبی اکرم(ص) یک رسالت جهانی بود رسالت طلبه تحصیل کرده حوزه علمیه هم رسالتی جهانی است و افزود: آنچه اهل بیت(ع) بیان کردند را به مردم منتقل کنید و نگران نباشید؛ چرا که امام رضا(ع) تضمین دارد که آنچنان سخنان ما زیبا و دلنشین است همین که مردم متوجه شوند سخن از ما است شیفته آن شده و به دنبال آن راه می افتند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم تصریح کرد: بر این اساس کار تبلیغی شما یک تضمینی از ناحیه امام رضا(ع) را دارد و البته تضمین های دیگری هم در آیات و روایت وجود دارد که در این خصوص نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند: «انّما انا مبلِّغ والله یهدی»، نگران نباشید و من هم به عنوان پیامبر تبلیغ کننده هستم ،اما هدایت به دست خداوند است.

وی ادامه داد: اگر احساس می کنید هنوز آنچه را می خواهید محقق نشده اگر به موارد محقق شده بنگرید خواهید دید کار های زیادی انجام داده اید و  توانسته اید نسل جوان را با هویت ایرانی، پاکستانی و هر هویت دیگری در مسیر اسلام نگه دارید، لذا قدر داشته های خود را بدانید و برای ادامه کار توکل بر خدا نمایید.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن سه هدف را دنبال می کند، عنوان کرد: اولین هدف دشمن تخریب باور ها و اعتقادات یک مجموعه است و در گام دوم دیدگاه هایش را تحمیل می کند و بعد از آن نیز به تسلیم شدن وادار می کند و فرهنگی را از این طریق جایگزین فرهنگ دیگری می نماید.

وی ابراز کرد: مسئله حفظ هویت فرهنگی حتی منهای اسلام ملت ها خیلی مهم است و اگر این را بگیرند آن فرهنگ اسلامی را هم از شما گرفتند و اگر آن هویت فرهنگی رفت کار مشکل می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که رسالت پیامبری دارید، گفت: هرکسی را که احساس می کنید باید مورد حمات، پشتیبانی فرهنگی قرار بگیرد مورد حمایت قرار دهید و هرکسی که هویت اسلامی و دینی دارد چتر حمایتی خود ر ا بگسترانید تا احساس کند پناهگاهی دارد.

وی با اشاره به این که لباس شما مردم را به یاد اسلام، دین و معنویت می اندازد، گفت: به دنبال این نباشید که جمعیت بزرگی را جمع کنید و فعالیت نمایید، بلکه امروز تبلیغ چهره به چهره از موفق ترین تبلیغ ها است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ما به فکر جمعیت زیاد هستیم و دشمن به فکر جمعیت کم است و آن را گسترش می دهد و ما چون درست به شبهات جمعیت زیاد نمی توانیم پاسخ دهیم این جمعیت زیاد کاهش می یابد، اما اگر درست پاسخ دهیم و شبهه را برطرف نماییم و ذهینت ها را در مورد اسلام و روحانیت برطرف کنیم آرام آرام افرادی جمع می شوند که اعتقاد راسخی پیدا کرده اند و سریع جدا نمی شوند و این یکی از مشکلاتی است که وجود دارد و بن مایه اعتقادی قوی به خصوص در برخی دانشگاه ها ندارند و به محض این که شبهه ای وارد می شود تسلیم می شود.

وی بیان کرد: ارتباط با جوانان داشته باشید و سیر مطالعاتی برای افراد بگذارید و کتاب های مفید را انتخاب و نکات را ان استخراج نمایید و به صورت متون درسی تدوین کنید.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه گفت: شما سفیران حوزه و نمایندگان حوزه هستید و کار شما کار سنگینی است و بدانید خداوند درها و راه هایی را به سوی شما  باز می کند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین جعفر علی نجم اظهار داشت: تشکلی  داریم داریم که بیست و پنج سال از آن می گذرد. این مجموعه نزدیک 60 عضو فعال و بیش ار 75 مرکز دینی زیر نظر خود دارد و لذا برای ادامه کار به محضر علمای قم آمده تا از رهنمود های آن بزرگواران بهره ببرم.

این مبلغ  افزود: ما برای کودکان  از سن 5 سال تا 18 سال یک کتابی به زبان انگلیسی تدوین کردیم که شامل احکام، عقاید، اخلاق و تاریخ است که مورد استقبال قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نگه داشتن هویت اسلامی افراد کار دشواری است و این یک چالش بزرگ است و لذا اگر نسل های خود را بتوانیم به دین و مذهب خود باقی نگه داریم هنر بزرگی  کرده ایم.

حجت الاسلام جعفر علی نجم مطرح کرد: در آن جا واقعا نظام خانوادگی به دلایل مختلف از هم پاشیده شده است.

حجت الاسلام سید علی رضا رضوی نیز اظهار داشت: به فعالیت هایی می پردازیم که نیاز مسلمانان است و برای مراکز دینی سیاست گذاری هایی داشته ایم و اکنون هزارو هشتصد مسجد و مرکز  اسلامی و  تعداد بسیاری مسلمان و حدود یک میلیون شیعه وجود دارد که اکثرا هم در لندن هستند.

مسئول مجلس علمای شیعه اروپا گفت: علاوه بر کتاب درسی اردویی برای نوجوانان، جوانان، بانوان برگزار می کنیم و تشکل هایی را ایجاد کرده ایم.

وی افزود: در مدت این چند سال توانستیم برای حقوق شیعه اقداماتی انجام دهیم گرچه هنوز جای کار دارد و برای آینده جامعه اسلامی در اروپا مخصوصا انگلیس از رهنمود های علما  بهره خواهیم گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha