جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اردوی میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه قم در تفرش

حوزه/ دوره «میثاق طلبگی» طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان مازندران از امروز به میزبانی مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر آغاز شد.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر در حاشیه پذیرش طلاب جدید الورود شرکت کننده در دوره «میثاق طلبگی» طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، گفت: این مدرسه به دلیل شرایط، موقعیت آب و هوایی و همچنین ظرفیت هایی که دارد چند سالی است که میزبان برگزاری دوره میقاق طلبگی است.

وی با بیان این که بسترهای لازم برای برگزاری یک دوره موفقیت آمیز در این مدرسه علمیه فراهم شده است، افزود: خوشبختانه در طی سال های اخیر نیز توانستیم رضایت مسؤولان حوزه و همچنین طلاب شرکت کننده در این دوره را جلب کنیم.

مدیر مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با اشاره به این که در این دوره یک هفته ای برنامه های فرهنگی، اخلاقی، اردویی و تفریحی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این فرصت یک هفته ای طلاب شرکت کننده با فضای حوزه یک آشنایی کلی پیدا می کنند و آماده ورود به مدارس علمیه می شوند.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که اگر طلبه ای بدون آگاهی از فضای حوزه وارد این مراکز دینی شود، به طور حتم در مسیر راه با مشکلاتی مواجه خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره ها کاهش و به حداقل رساندن آسیب ها و مشکلاتی که در مسیر تحصیل برای طلاب به وجود می آید است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دوره طلبگی و تحصیل در حوزه باید یک سری الزاماتی همراه است که باید از سوی طلاب رعایت شود، بیان داشت: اگر این الزامات مورد بی توجهی قرار گیرد هم طلبه و هم حوزه دچار آسیب می شوند.

وی با اشاره به این که امروز آسیب های بسیاری پیش روی طلاب است که نیازمند تبیین و آگاهش بخشی است، تصریح کرد: در این دوره و با حضور اساتید مجرب به این باید و نباید های دوران طلبگی پرداخته خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با بیان این که به طور حتم طلاب در این دوره یک هفته ای نیازمند مباحث مشاوره ای هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تعدادی از مشاوران مجرب مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در این دوره یک هفته ای همراه طلاب خواهند بود.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که در کنار مباحث اخلاقی، معرفتی و فرهنگی برنامه های نشاط آور و همچنین مسابقات ورزشی و فرهنگی نیز برای طلاب در نظر گرفته شده است، بیان داشت: تلاش خواهیم کرد علاوه بر موضوعات اصلی دوره، فضای نشاط آوری را برای طلاب شرکت کننده در این دوره فراهم کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha