جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ برای آشنایی با نقش علمی و تبلیغی امام صادق (ع)، مؤسسه امام علی (علیه السلام) در لندن با حمایت حجت الاسلام و المسلمین کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا نهمین همایش سالانه امام جعفر صادق (ع) را تحت عنوان "گزیده ای از مکتب امام جعفر صادق (ع)" برگزار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امام جعفر صادق(علیه السلام) امام عصر خویش، امام فقها، استاد علما و استاد نسل ها است و این امام بزرگوار و پدرشان حضرت امام باقر (ع) یک مکتب علمی در مسجد رسول الله(ص) در شهر مدینه منوره برای نشر علوم اهل بیت(علیهم السلام) و حمایت از شریعت و دفاع از اعتقادات تأسیس کردند.

از این مدرسه نسل هایی از فقها، محدثین، متکلمین، فلاسفه، علمای طبیعیت و غیره فارغ التحصیل شدند که اسامی آنان در کتب رجال آمده و آثار آنان افق های علم و معرفت را پُر کرده است و توانست از طریق این دانشگاه با افکار مخالف با اسلام که در عصر خود بوجود آمده بود، مبارزه کند و راه درست را از طریق گفتگوی علمی و نقد سازنده مشخص کند.

برای آشنایی با این نقش علمی، مؤسسه امام علی(علیه السلام) در لندن با حمایت حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی نهمین همایش سالانه امام جعفر صادق (ع) تحت عنوان "گزیده ای از مکتب امام جعفر صادق(ع)" برگزار می کند.

این همایش در مؤسسه حضرت ام البنین(ع) در شهر اسن آلمان و در تاریخ 23 تیر (30 شوال/ 14 جولای 2018) با مشارکت علما و اساتید از کشور های اسلامی، عربی و اروپایی برگزار می شود.

امام صادق (علیه السلام)‌ فرمودند: أحيوا امرنا رحم الله من احيا أمرنا

امر ما را زنده نگه دارید،‌ خدا بیامرزد کسانی را که امر ما را زنده می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha