جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فعالیت روحانیون در مدارس

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت تبلیغی بیش از ۲۰۰ مبلغ طرح «امین» و اقامه نماز جماعت حدود هزار روحانی در مدارس استان خبر داد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، از فعالیت تبلیغی بیش از 200 مبلغ طرح امین در مدارس استان خبر داد.

وی با اشاره به این که از 200 مبلغ مدارس طرح امین بخش مهمی در مدارس دخترانه استان حضور دارند، افزود: حضور این مبلغان در این مدارس اثرات مطلوبی در تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش آموزان به ویژه در مسأله عفاف و حجاب داشته است. 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با توجه به گستردگی جغرافیایی استان و همچنین وجود هزاران مدرسه در استان این تعداد مبلغ پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست، افزود: طی برنامه ریزی ها و تفاهم های صورت گرفته در تلاش هستیم حضور مبلغان طرح امین در مدارس را تقویت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در مدارس به معنای دخالت در امور فرهنگی، آموزشی و اجرایی مدارس نیست، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی می توانند بازوی توانمندی برای مسؤولان مدارس به منظور تقویت برنامه های دینی و فرهنگی مدارس باشند.

                                

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر آسیب های بسیاری دانش آموزان ما را تهدید می کند، افزود: دانش آموزان در سنی قرار دارند که نیازمند نگهداری و توجه بیشتری هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حوزه علمیه ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای دستگاه تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید بیشتر از توانمندی مبلغان به ویژه طلاب جوان و مستعد مدارس علمیه بهره گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر طلاب خوش فکر و مستعدی در مدارس علمیه حضور دارند که می تواند با بهره گیری از ابزار نوین تبلیغی پیام دین را در میان دانش آموزان تبیین و تبلیغ کنند، افزود: در حال حاضر نیز بسیاری از این طلاب در قالب گروه های تبلیغی به صورت خودجوش در مناطق مختلف استان به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، آسیب های اجتماعی نیز در جامعه گسترش یافته است، بیان داشت: باید برای برخورد با این آسیب های خطرناک بیشتر تدبیر شود تا شاهد اثرات نامطلوب این آسیب ها بر روی نسل جوان نباشیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تعامل و ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با دانش آموزان می تواند اثرگذاری تبلیغ را دو چندان کند، افزود: تعامل یک طلبه جوان با دانش آموزان به طور حتم اثر مطلوب تری را در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز فضای مجازی به طور لحظه ای در حال گسترش و فراگیری در جامعه است، گفت: بخش مهمی از جامعه جوان و حتی دانش آموزان ما نیز درگیر این موضوع هستند که می تواند اثرات نامطلوبی برای جامعه داشته باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر تعامل بیشتر دستگاه تعلیم و تربیت با حوزه های علمیه، افزود: باید مصوبات ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه عملیاتی تر شود تا شاهد خروجی مناسبی از این تعاملات دو سویه باشیم.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود همچنین به اقامه نماز جماعت از سوی حدود هزار روحانی در مدارس استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این روحانیان امام جماعت با هدف اقامه نماز و پاسخگویی به سؤوالات دینی به مدارس اعزام می شوند.

                              

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیوه های تبلیغ دین در سطح مدارس و برای دانش آموزان باید جذاب و قابل فهم باشد، بیان داشت: بیان مطالب سنگین و غیر قابل فهم اثر گذاری مناسبی در فرآیند تبلیغی نخواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در گذشته بسیاری از گروه های تبلیغی در مدارس حضور پیدا می کردند و به اجرای برنامه های تبلیغی می پرداختند، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته حضور این گروه های تبلیغی منوط به نظر مثبت معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha