سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود صفی زاده

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در جلسه اخلاق به برخی از ویژگی های امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت:  امروز بخش اعظمی از علوم اسلامی و دینی مدیون و وامدار تلاش های امام جعفر صادق (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمود صفی زاده، صبح امروز در جلسه اخلاق حوزه علمیه خواهران استان کردستان که به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مدرسه ریحانة النبی(س) شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: آنچه به دوره امامت امام صادق(ع) ویژگی خاصی بخشیده، استفاده از علم بیکران امامت و تربیت دانش طلبان و بنیان گذاران فکری و علمی مذهب تشیع است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان بیان داشت: امام جعفر صادق(ع) به عنوان شیخ الائمه شناخته می شود ، 65 سال عمر پربار کردند و در مدت خلافت آن حضرت(ع) که بیشتر از همه معصومین بوده، در رشته های زیادی از علم و دانش نظریه داده است که امروز آزمایش های علمی نظریات امام صادق(ع) را ثابت می کند.

این استاد حوزوی گفت: امام صادق(ع) در طول زندگی پربرکتشان بیش از چهار هزار شاگرد را تربیت نمودند و باید ایشان را یکی از عوامل تثبیت و اقتدار تشیع در جهان اسلام نام برد.

حجت الاسلام صفی زاده اظهار داشت: امروز بخش اعظمی از علوم اسلامی و دینی مدیون و وامدار تلاش های امام جعفر صادق(ع) است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) از نظر علمی گوهر بی همتایی بوده اند، تاکید کرد: امام صادق توانست در زمان حیات مبارکشان به خوبی از علوم اسلامی بهره ببرند و شاگردان بی شماری را در مسیر شریعت اسلامی تربیت نمودند که هر یک از این شاگردان بعدها به علمای بزرگ اسلام تبدیل شدند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه به برخی از ویژگی های شیعیان راستین اشاره داشت و بیان کرد: تنها با اقرار زبانی نمی توان خود را شیعه و پیرو ائمه اطهار نامید، برای شیعیان وظایفی در نظر گرفته شده است که لازم است اجرایی شود. شیعه و مسلمان واقعی کسی است که به آموزه های قرآنی و رسول اکرم(ص) عمل کند و همواره در مسیر اسلام گام بردارد.

این استاد حوزوی در پایان تاکید کرد:  امام جعفر صادق(ع) در حدیثی می فرمایند:« الا فمن کان منا فی الیقتدا بنا » اگر کسی ادعای شیعه دارد باید به ما اقتدا کند « انا من شاننا الورع » باید اهل ورع باشد. ورع به معنی پرهیزگاری و خویشتن داری « بل اجتهاد » باید بداند که اهل تلاش و کوشش و زحمت باشد « فاداء الامانات » باید امانت را ادا کند « و من لم یقتدا بنا فلیس منا کونوا لنا زینا و لا تکونوا شینا » باید مایه زینت ما باشید « قولوا لناس حسنا » باید همیشه به نیکی و اخلاق خوب با مردم صحبت کنید « واحفظوا السنتکم  » مواظب زبانتان باشید « امتحنوا شیعتنا » ویژگی شیعه این است که عند المواقیت الصلاه » به نماز اقتدا می کند شیعیان ما را در سه وقت امتحان کنید؛ در وقت نماز که چگونه بر آن محافظت می کنند، در نزد اسرار آنها که چگونه آن را از دشمنان ما حفظ می کنند و در نزد اموالشان که چگونه به وسیله آن با برادران خویش همدردی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha