جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ممدوحی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم باشکوه و با عظمت برگزار کردن مراسم های ویژه عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تاکید کرد.

آیت الله محمدحسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت مظلومانه این امام هُمام ابراز داشت: در دوران 34 ساله امامت حضرت صادق(ع)، شرایط و زمینه هایی فراهم شد که ایشان بتوانند با رشد علمی جامعه و پرورش شاگردان بسیار، مکتب جعفری را بنیان گذاشته و به این طریق زمینه احیای شریعت محمدی(ص) را در جامعه اسلامی آن زمان فراهم کنند.

وی همچنین افزود: دوران امام صادق(ع) البته دوران پیچیده و پرتلاطمی است ، به این خاطر که در بخشی از این دوران شاهد انتقال حکومت از بنی امیه به بنی عباس هستیم و در چنین ایامی البته حضرت با درایت و مدیریت بالای خویش دست به رشد و شکوفایی علمی جامعه زدند تا با ارتقای سطح فهم و بینش و دانش افراد ، یک نهضت علمی و فرهنگی را در همین اوضاع و احوال سامان دهند.

این استاد حوزه همچنین با تاکید بر اینکه صادق آل محمد(ص) نقش بسیار مهمی در رشد مباحث دینی و فقهی در عالم شیعی و اسلامی داشته اند و از این حیث حق بزرگی بر گردن همه مسلمانان و بلکه همه انسان ها دارند، گفت: ما باید در همه جای کشور و خارج از کشور ، عزاداری بسیار باشکوهی برای ایشان برگزار کنیم و نشان دهیم که تا چه میزان عشق و ارادت به رئیس مذهب جعفری داریم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha