شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که درخشش امروز حوزه های علمیه مدیون تلاش های علمی امام صادق(ع) است، گفت: امروز باید با تقویت این مراکز علمی و دینی از آن میراث گرانقدر حراست کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر سوگواری رئیس مذهب تشیع در سراسر استان تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان این که امام صادق(ع) نزد شیعیان از یک جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است، افزود: شیعیان باید در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، عشق و ارادت خود را به این امام همام به اثبات برسانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تأکید مراجع عظام تقلید بر ضرورت برگزاری مراسم عزاداری و دسته روی در سالروز شهادت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: شیعه جایگاه امروز خود را مدیون و مرهون تلاش ها و مجاهدت های امام صادق(ع) است.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که با بیان این که امام صادق(ع) با هوشیاری و تلاش های علمی خود توانست مکتب تشیع را پایه گذاری کند، افزود: امروز به برکت همان تلاش های ارزشمند شیعه در دنیا عزت و عظمتی وصف ناپذیر دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد را در مکتب خود پرورش داد، خاطرنشان کرد: این شاگردان در گسترش فرهنگ تشیع در ادوار مختلف تلاش های بسیار زیادی انجام دادند.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که درخشش امروز حوزه های علمیه مدیون تلاش های علمی امام صادق(ع) است، بیان داشت: امروز باید با تقویت این مراکز علمی و دینی از آن میراث گرانقدر حراست کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که فقه شیعی دریایی بیکران است که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای جامعه باشد، افزود: باید از این ظرفیت بی پایان در رفع مشکلات روز جامعه بیشتر بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت فقه شیعی برای حل مسائل اجتماعی تأکید کرد و گفت: بسیاری از مسائل مبتلابه روز جامعه را می توان از ظرفیت بالای فقه شیعی حل و فصل کرد.

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه سخنان خود روحانیت را میراث دار این مکتب غنی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت باید در منابر و خطابه های خود از این مکتب غنی و پویا حراست و پشتیبانی کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که جایگاه امروز شیعه در جهان موجب عصبانیت دشمنان اسلام شده است، گفت: به همین دلیل دشمنان همه توان خود را به کار گرفته تا مذهب شیعه را در جهان تضعیف کنند.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی، افزود: این توطئه دشمن با هدف تسلط بر کشورهای اسلامی و مسلمانان صورت می گیرد که باید هوشیار باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ملت ایران در سایه توجهات اهل بیت(ع) در برابر توطئه ها و دشمنی های نظام سلطه با قدرت ایستاده است، گفت: حرکت در مسیر اهل بیت(ع) عامل عزت و اقتدار جامعه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha