جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه/ تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین، مؤثرترین محیط آموزشی و تربیتی انسان را محیط خانوادگی دانست و تصریح کرد: بی حجابی یک امر شخصی نیست، بلکه آسیب های آن متوجه تمام اقشار جامعه خواهد شد و دختران جامعه باید بدانند که با رعایت حجاب می توانند از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی پیشگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی، عصر شنبه، در نشست عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سؤالات حوزه علمیه قزوین برگزارشد، گفت: شناخت صحیح احکام الهى عنصری مهم در تربیت دینى فرزندان محسوب مى‌شود. اگر بخواهیم فرزندان خود را طورى تربیت کنیم که احکام الهى را رعایت کنند باید از همان کودکى بر طبق دستورات دینى عمل نماییم.

تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین با بیان این که مؤثرترین محیط آموزشی و تربیتی انسان، محیط خانوادگی است و اولین مربیان و معلمان او پدر و مادر هستند، ادامه داد:  از جمله فعالیت هایی که معلمان و مربیان و به خصوص خانواده ها می توانند و باید برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهند، توجه به این اصل است که برای مثال برای یک دانش آموز دختر ضرورت حفظ و رعایت حجاب و عفاف به خوبی جا بیفتد و در درونش این امر مهم که جزو ضروریات دین هم هست، نهادینه شود.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: در بین تمام نهادهای اجتماعی مهمترین و اصلی ترین نهاد، نهاد خانواده است؛ عفاف و حجاب در اجتماع صرفا برای زنان نیست مردان هم باید به این امر مهم اهمیت قائل باشند، این مهم باید از درون خانواده فرهنگ سازی شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در قرآن مجید آیات متعددی در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد که نشانگر اهمیت این مقوله در دین مبین اسلام است، لذا باید این موضوع را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهیم و در راه ترویج حجاب و عفاف در جامعه تلاش نماییم.

تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین بیان کرد: بی حجابی یک امر شخصی نیست، بلکه آسیب های آن متوجه تمام اقشار جامعه خواهد شد و دختران جامعه باید بدانند که با رعایت حجاب می توانند از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی پیشگیری کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: مادر به عنوان الگوی عملی و تأثیر‌گذار، روی شخصیت و طرز تفکر فرزندان به ویژه دختران نقش مهمی دارد و رفتار، کردار و پندار او مستقیما در فرایند رشد و تکوین، تعیین کننده است، چرا که  در جوامع اسلامی که حتی مردان بزرگ از دامن آنان به معراج می روند. براین اساس زن جایگاه والایی در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha