جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطاط

حوزه/ حجت الاسلام خطاط با بیان اینکه امام صادق(ع) جوانان را به علم اندوزی و اخلاق مداری توصیه فرموده اند، گفت: سزاوار نیست در بین جوانان شیعه امام صادق(ع) کسی دنبال علم اندوزی نباشد.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در  گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، پیرامون مکتب شیعه جعفری اظهار کرد: در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فرصت پیدا شد تا ابعاد فکری و فرهنگی شیعه تبیین و به صورت مکتب عرضه شود، به همین دلیل مکتب شیعه را با نام جعفری می شناسند.

وی با اشاره به شرایط فرهنگی زمان امام صادق(ع)، عنوان کرد: در آن زمان متون یونانی و غیر اسلامی ترجمه می شد و شبهات بسیاری به دین وارد می شد و از طرفی درگیری های شدید میان بنی امیه و بنی عباس و ادعاهای انحرافی دوره آشفته ای را رقم زده بود. امام صادق(ع) این زمان را مدیریت و به عصر شکوفایی دانش تبدیل کردند، براین اساس فعالیت فرهنگی وسیعی را آغاز و شاگردان بسیاری را تربیت کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) اصفهان با اشاره به اینکه تعداد شاگردان حضرت را ۴ هزار نفر ذکر کرده‌اند، اظهار کرد: این آمار شاگردانی هستند که شناسایی شده‌اند، وگرنه تعداد شاگردان ایشان بیشتر از این رقم است و امام(ع) این افراد را آموزش داده و برای امر تبلیغ و ترویج دین به مناطق مختلف می فرستادند.

حجت الاسلام  خطاط با بیان اینکه امام صادق(ع) جوانان را به علم اندوزی و اخلاق مداری توصیه فرموده اند، خاطرنشان کرد: سزاوار نیست در بین جوانان شیعه امام صادق(ع) کسی دنبال علم اندوزی نباشد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام مبنی بر اینکه کار زشت از هر کسی زشت است و از شیعیان ما زشت تر است و همچنین کار نیک از هر کسی نیک است و از شیعیان ما نیکوتر است، تصریح کرد: دلیل این امر آن است که شیعیان منصوب به اهل بیت(ع) هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) اصفهان تصریح کرد: امروز مسئولیت اصلاح فرهنگ جامعه و تربیت دینی جوانان بر عهده روحانیت به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) است.

وی با اشاره به اینکه سالروز شهادت ائمه(ع) فرصتی برای بازخوانی تاریخ اهل بیت(ع) و تکریم حضرات معصومین(ع) است، یادآور شد: هر کس به اندازه خودش باید کتابی در این زمینه مطالعه کند و به این وسیله خودش را به حضرات نزدیک کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha