پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
وقف

حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای ترويج سنت حسنه فرهنگ وقف در جامعه بر اين باورند كه بايد از طريق تشويق مردم به وقف و همچنين ادای صحيح حق واقف در مورد موقوفه‌اش، سنت وقف را بيش از پيش در جامعه ترويج كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی، صبح امروز در نشستی با مدیرکل جدید اوقاف وامور خیریه استان قزوین که در دفتر امام جمعه شهرستان آوج برگزار شد، گفت: وقف نه تنها در دین مبین اسلام بلکه در دیگر ادیان الهی نیز آمده و بر آن تاکید شده است؛ هنگامی که فردی عین مالی را حبس می‌کند و تنها اجازه می‌دهد تا منافع آن مورد استفاده جامعه قرار گیرد، در حقیقت عمل صالح به شکل باقیات الصالحات از خود به جا می‌گذارد.

امام جمعه شهرستان آوج بیان کرد: هنگامی که اموالی در قالب موقوفات، در اختیار افراد جامعه قرار می‌گیرد، این فرصت به عموم مردم داده می‌شود تا از آن بهره مند شوند و به شکلی هزینه‌های عمومی جامعه کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید وقف های متناسب با نیاز روز جامعه گسترش یابد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای ترويج سنت حسنه فرهنگ وقف در جامعه بر اين باورند كه بايد از طريق تشويق مردم به وقف و همچنين ادای صحيح حق واقف در مورد موقوفه‌اش، سنت وقف را بيش از پيش در جامعه ترويج كرد.

 تولیت مدرسه علمیه شهرستان آوج عنوان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص سنت حسنه وقف تأكيد دارند كه فرهنگ و تاريخ ما، وامدار واقفانی است كه جهان را به دور از فقر، جهل و محروميت می‌خواستند.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد:  آنچه بايد در اين زمينه تأكيد داشته باشيم اين كه، وقف عملی است صالح و باقی كه بايد مورد توجه همه اقشار مختلف مردم قرار گيرد، اين سنت نيك در حقيقت يكی از مصاديق والای نيكوكاری، نوع‌دوستی و يكی از نشانه‌های بارز اهتمام به امور مسلمانان است.

وی یادآور شد: بسیاری از  موقوفات به دست فراموشی سپرده شده و چنانچه از خود مردم و معتمدین محلی کمک گرفته شود می توانیم موفقیت های خوبی در احیای آنها کسب نماییم.

حجت الاسلام هاشمی در پایان از تلاش های ماندگار حجت الاسلام عادل، مدیرکل سابق اوقاف قزوین تقدیر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha