جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ همه دشمنان بر یک مسئله اتفاق نظر داشته‌اند و آن اعتراف به علم، حلم، عظمت و بزرگی امام صادق(ع) بود تا جایی که منصور قاتل امام می گوید این کسی که مثل استخوان در گلوی من گیر کرده از اعلم زمان است.

حجت الاسلام قدرت نوروزی، معاون حوزه علمیه ایوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزار «حوزه» در ایلام گفت: امام صادق در شرایطی زمامت جامعه را به عهده داشت که در آن فرقه‌های متشتت وجود داشت که منکر خداوند، پیامبر(ص) و امامت بودند.

معاون مدرسه علمیه شهرستان ایوان ادامه داد: همه دشمنان بر یک مسئله اتفاق نظر داشته‌اند و آن اعتراف به علم، حلم، عظمت و بزرگی امام صادق(ع) بود تا جایی که منصور قاتل امام می گوید این کسی که مثل استخوان در گلوی من گیر کرده از اعلم زمان است

وی در ادامه گفت: مالک ابن انس از ائمه اهل سنت می گوید هیچ چشمی ندید، هیچ گوشی نشنید و ذهن هیچ بشری خطور نکرد که با فضیلت‌تر و بزرگوارتر از امام صادق(ع) به لحاظ علم، حلم، عظمت و تقوا باشد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه امام صادق(ع) از نظر علمی گوهر بی همتایی بوده اند، تاکید کرد: امام(ع) توانستند بیش از ۴ هزار شاگرد را در مسیر شریعت اسلامی تربیت کنند که هر یک از این شاگردان بعدها به علمای بزرگ اسلام تبدیل شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha