جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار حسن حسن زاده - سپاه سمنان

حوزه/ فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه قدرتمندتر شدن انقلاب اسلامی دشمنان را عصبانی کرده است، گفت: از مواضع انقلابی مسئولان حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سردار حسن حسن‌زاده، در یادواره 17 شهید روستای پرور بخش شهمیرزاد با بیان اینکه قدرتمندتر شدن انقلاب اسلامی دشمنان را   عصبانی تر  کرده است، اظهار داشت: در طول زمان‌های مختلف هرگاه دشمن طمع کرد تا آسیبی به انقلاب اسلامی وارد سازد با کمک و هدایت رهبری و حضور رزمندگان در صحنه دشمن را همواره شکست دادیم.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه چرا دشمن نمی‌تواند در این ۳۰ و چند سال از گذشت انقلاب شکوهمند اسلامی جنگ و نبرد روبرو را آغاز کند، تصریح کرد: یکی از دلایل عدم جرئت دشمن در مقابله روبرو با انقلاب اسلامی جانفشانی و ایثارگری شهدا بود که تبدیل به یک فرهنگ و عامل بازدارنده در مقابل دشمن شده است.

وی افزود: وجود این شهدا و خانواده‌های شهدا و تا وقتی‌که اراده مردم و قدرشناسی و برگزاری این‌گونه یادواره‌ها هست دشمن نمی‌تواند به خودش اجازه بدهد که بار دیگر شانس خودش را امتحان کند.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه برگزاری این یادواره‌ها برای خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان و همه دوستداران انقلاب و حتی دشمنان انقلاب اسلامی پیام دارد، خاطرنشان کرد: وقتی پس از گذشت چند سال در یک چنین موقعیتی و روستایی یادواره می‌گیرند و مردم حضور پیدا می‌کنند پیامش این است که مردم راه شهدا را تداوم می‌بخشند.

وی با بیان اینکه تا وقتی جوانان و بسیجیان و عشایر ما در صحنه حضور دارند کسی حق چپ نگاه کردن به کشور را ندارد، افزود: جلسات و محافل شهدا برای دشمن پیام دارد و امروز شهدا سیره عملی برای سبک زندگی امروز در جامعه ما هستند.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه نگاه به شهدا شکست پی‌درپی دشمن را به دنبال دارد، گفت: دشمن با تمام توان و قوا برای به‌زانو درآوردن ملت و انقلاب اسلامی به صحنه آمده است اما موفق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حضور نوجوانان در دفاع مقدس اثری را گذاشته که هنوز که هنوز است دشمن فراموش نمی‌کند، تصریح کرد: از نوجوانان در اسارت دوران دفاع مقدس می‌خواستند که در حضور صدام به امام خمینی (ره) توهین کنند اما با هر شکنجه و اذیت و آزاری موفق نشدند و صدام در جمع ژنرال‌های خودش گفته بود که اگر من ۱۰۰ نفر از این نوجوانان که به رهبر خود توهین نمی‌کنند داشتم دنیا را تسخیر می‌کردم.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه نوجوانان در طول دفاع مقدس با وجود سن کم خود اما اراده و ایمان قوی در جنگ حضور پیدا می‌کردند، گفت: یکی از شهدای نوجوان شهید مرحمت بالازاده از اردبیل که ناراحت بود و می‌گفت که «فرماندهان و مسئولان در اردبیل به من می‌گویند سن تو کم است اما خیال کرده‌اند، هر طوری شده من باید خودم را به جبهه برسانم» و برای رسیدن به هدف، تصمیم بزرگی می‌گیرد و خود را به‌تنهایی و با مشقت هرچه‌تمام‌تر به پایتخت می‌رساند و به ملاقات رئیس‌جمهور وقت می‌رود و اینکه با چه مشکلاتی وارد ساختمان ریاست جمهوری می‌شود، بماند تا بتواند از رئیس‌جمهور وقت مهر تائید حضور در جنگ را بگیرد.

وی افزود: نوجوان شهید مرحمت بالازاده رئیس‌جمهور وقت، امام خامنه‌ای را ملاقات می‌کند و در آن ملاقات به حضور حضرت قاسم (ع) در واقعه عاشورا و 13 ساله بودن آن بزرگوار اشاره می‌کند و می‌گوید «اگر من 13 ساله اجازه حضور در جبهه ندارم، پس از شما خواهش می‌کنم که دستور بدهید  بعدازاین روضه حضرت قاسم (ع) خوانده نشود» و حرف‌های مرحمت رئیس‌جمهور را تحت تأثیر قرارداد و رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن زمان رئیس‌جمهور بودند دست خطی با این مضمون می‌نویسد که «مرحمت عزیز می‌تواند بدون محدودیت به منطقه اعزام شود» یعنی مجوزی بسیار معتبر که نوجوانی با این قد و قواره ولی شجاع و نترس از رئیس‌جمهور می‌گیرد، جای هیچ حرفی و حدیثی را باقی نمی‌گذارد و در جنگ حضور پیدا کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه یادواره‌ها و گرامیداشت یاد شهدا به حفاظت از نهضت انقلاب اسلامی کمک کرده است، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که «حرکت شهدا و رزمندگان ما در مسیر امتداد نهضت کربلا بود» و از وقتی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) خطاب به اسرائیلی‌ها فرمودند که تا ۲۵ سال دیگر نیستید ترس بر اندام دشمنان لرزه انداخته است.

وی با اشاره به اینکه امروز وضعیت ما به‌شدت شبیه جنگ احد است در جنگ احد مسلمین خیلی شهید دادند اما پیروزی قطعی برای مسلمانان بود، گفت: دشمن یک تنگه‌ای درست کرده که از فشارهایی نظیر اقتصادی و فرهنگی بر انقلاب اعمال می‌کند اما پیروزی نهایی و اقتدار از آن انقلاب اسلامی است.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه امروز امن‌ترین کشور منطقه انقلاب اسلامی است، افزود: دشمن ادعای سرنگونی هفت‌روزه سوریه را داشت اما امروز پیروز واقعی در میدان عراق و سوریه و یمن و... نهضت اسلامی است.

وی با اشاره به مواضع شجاعانه و انقلابی حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی در قبال دشمنان، خاطرنشان کرد: خوشحالیم رئیس‌جمهور ما مواضع انقلابی در برابر دشمن می‌گیرد و سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی تقدیر کرد که احسنت این‌گونه صحبت کن و این‌گونه ایستادگی کن و با وجود این‌گونه مواضع ما در کنارت هستیم.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به خروج نمادین آمریکا از توافق برجام گفت: آمریکایی‌ها از اول در برجام نبودند اما در آن روز عدم حضور خود در توافق برجام را اعلام علنی کردند.

وی افزود: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار قاسم سلیمانی در ماه‌های اخیر در یک نشستی با همه فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که «در برابر دشمن باید مثل خودشان و قاطعانه حرف زد و ایستادگی کرد» و در مقابل جبهه باطل باید این‌جوری ایستادگی کرد.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه از مواضع انقلابی اما هرچند دیرهنگام رئیس‌جمهور حمایت می‌کنیم و با وحدت رویه در برابر دشمن ایستادگی می‌کنیم، اظهار کرد: گرچه سایه شهدا بر سر این کشور هست اما ما نیز باید در مسیر آنان باشیم و از سخنان و سبک و سیره زندگی آنان بهره‌مند شویم.

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه دشمن به دنبال جلوگیری از برگزاری چهلمین جشن انقلاب اسلامی است، گفت: قاطعانه اعلام می‌کنیم که جشن ۲۲ بهمن امسال را با این مواضع انقلابی رئیس‌جمهور همگام با مردم انقلابی و سایر مسئولین چنان جشنی برگزار می‌کنیم که در این ۳۹ سال بی‌سابقه باشد و یاس و ناامیدی دشمنان از ضربه زدن به انقلاب اسلامی را افزایش می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha