شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ائمه جمعه

حوزه/ ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی از کارخانه و معدن مس سونگون شهرستان ورزقان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان ‌شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و به میزبانی شهرستان ورزقان برگزار شد، در جریان این نشست یک روزه ائمه جمعه از معدن و کارخانجات مس سونگون بازدید کرده و در جریان فعالیت این مجموعه قرار گرفتند.

امام جمعه تبریز در این نشست با تاکید بر توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: متاسفانه مجموعه مس سونگون ورزقان، علیرغم اقدامات بسیار خوبی که انجام داده برای مردم استان شناخته شده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل ‌هاشم خواستار راه اندازی واحد ذوب مس سونگون شد و گفت: چنین نباشد که برکات این مجموعه، شهرهای جنوبی کشور را هم شامل شود، اما استان آذربایجان شرقی بی نصیب بماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: رویکرد صادرات محوری در سونگون، یکی از بهترین سیاست های اتخاذی است که باید استمرار داشته باشد.

وی همچنین مجتمع عظیم مس سونگون را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: اشتغالزایی برای هزاران نفر در این مجموعه، برکات فراوانی برای استان به همراه دارد و کمک حال اقتصاد کشور است، البته مس سونگون با فعالیت های خود هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه تولید، خوش درخشیده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه آمار کشفیات و صادرات این مجموعه بسیار خوشحال کننده است، تصریح کرد: تجربیات کارخانه مس سونگون می تواند الگویی برای دیگر واحدها نیز قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عنوان کرد: مهم ترین الزامات اقتصاد مقاومتی توجه به معادن و ذخایر خدادادی و همچنین پرهیز از خام فروشی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان، فرهنگ مصرف داخلی را منوط به افزایش تولید به شرط بهبود کیفیت دانست و افزود: دستگاه های دولتی، سازمان ها، وزارتخانه ها باید استفاده از هرگونه کالای خارجی را به شرط بهبود کیفیت تولیدات داخلی ممنوع اعلام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha