جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدرضا باقری-مشاور رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در امور ارتباطات حوزوی

حوزه/ مشاور رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در امور ارتباطات حوزوی از پذیرش طلاب شیعه و سنی در این دانشگاه با برگزاری آزمون اختصاصی، در مقاطع «کارشناسی»، «کارشناسی ارشد» و «دکتری» خبر داد.

دکتر محمدرضا باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اعلام این خبر گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور از میان طلاب حوزه های علمیه شیعه و مدارس علوم دینی اهل سنت، برای سال تحصیلی ۹۸ -۹۷ از طریق آزمون اختصاصی، در سه مقطع «کارشناسی»، «کارشناسی ارشد» و «دکتری» دانشجو می پذیرد.

*پذیرش دانشجو در 14 رشته محل

مشاور رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در امور ارتباطات حوزوی به رشته محل ها، زمان و مراکز برگزاری آزمون اشاره کرد و افزود: آزمون اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی در ۱۴ رشته محل، روز پنج شنبه 25 مرداد ماه، در شهرهای قم، بندرعباس، زاهدان، سنندج، بوشهر و گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رشته های پذیرش دانشجو در مقطع «کارشناسی»، ادامه داد: طلاب متقاضی تحصیل در دانشگاه مذاهب اسلامی در مقطع «کارشناسی» می توانند در رشته های «فقه و حقوق امامیه»، «فقه و حقوق شافعی» و «فقه و حقوق حنفی» در آزمون ورودی شرکت کنند.

باقری به پذیرش دانشجو در مقطع «کارشناسی ارشد» دانشگاه مذاهب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان «کارشناسی ارشد» در رشته های «فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی»، «فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی»، «تاریخ اسلام» و «فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی» پذیرش می شوند

مشاور رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در امور ارتباطات حوزوی همچنین پذیرش دانشجو در مقطع «دکتری» را در رشته «تاریخ اسلام» اعلام کرد.

*زمان و نحوه ثبت نام

وی در ادامه به زمان و نحوه ثبت نام طلاب شیعه و سنی داوطلب تحصیل در دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره و اظهار کرد: ثبت نام از 15 تیر آغاز شده و طلاب می‌توانند تا 15 مرداد ماه با مراجعه به سایت دانشگاه مذاهب به نشانی www.mazaheb.ac.ir و با مطالعه دقیق دفترچه آزمون اختصاصی، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

*مزایای تحصیل طلاب اهل سنت

باقری با اشاره به مزایای تحصیل طلاب اهل سنت در دانشگاه مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: طلاب اهل سنت در صورت قبولی می‌توانند از شهریه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور برخوردار شوند. همچنین در صورت برخورداری از شرایط خاص از مزایای بورسیه این شورا نیز بهره مند خواهند شد.

*رشد علمی دانشگاه مذاهب

مشاور رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در امور ارتباطات حوزوی در پایان با اشاره به رشد علمی این دانشگاه، گفت: آزمون اختصاصی جذب طلاب شیعه و سنی به همت معاونت آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی سال گذشته در ۵ رشته محل برگزار شد که امسال به ۱۴ رشته محل افزایش یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha