پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر بهره ‌مندی از روش‌های خلاقانه، ابتکاری و هنرمندانه در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، امروز در مراسم اختتامیه مسابقات استانی قرآن کریم، در دانشگاه هنر اسلامی تبریز بر ضرورت حاکم شدن آموزه های قرآنی در سراسر زندگی فردی و اجتماعی مردم تاکید کرد و اظهار داشت: جایگاه قرآن کریم باید در فرهنگ عمومی ارتقا یابد، به طوری که مبنای زندگی اجتماعی باید دستورات این کلام وحی باشد.

وی افزود: برای رسیدن به شرایط مطلوب و داشتن جامعه ای قرآنی ارتقای جايگاه قرآن كريم در فرهنگ عمومی امری بسیار ضروری است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر بهره ‌مندی از روش‌ های خلاقانه، ابتکاری و هنرمندانه در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ادامه داد: موثرترین راه برای ایمن سازی اجتماع و سلامت روحی و روانی اقشار جامعه تمسک به آموزه های آیات الهی است، در این مسیر نخبگان و صاحبان تریبون رسالت خطیر بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه اگر جامعه ای بتواند فرهنگ قرآنی را به گفتمانی عمومی تبدیل کند، سلامت اجتماعی را تضمین خواهد کرد، اظهار داشت: همه آحاد مردم به ویژه رسانه‌ها وظیفه دارند در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به قرآن تلاشی مستمر داشته باشند و در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب استراتژی اصولی اتخاذ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عمل به قرآن را وظیفه مسلمانان در قبال این کتاب الهی دانست و تصریح کرد: تلاوت و ترتیل قرآن باید به همراه تدبر در آیات آن باشد، به طوری که استمرار آن فرهنگ قرآنی را در جامعه رواج و نسل جوان ازآسیب های اجتماعی مصون نگه میدارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن آیینه تمای نمای عزت و ذلت جوامع بشری در طول تاریخ است، خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی ما را برای رسیدن به آینده ای روشن رهنمون می ‌سازد، این معجزه الهی با زبانی روان به بیان داستان های از گذشتگان می‌پردازد و تعلیمات اسلامی را با منطق و استدلال در جهت برطرف کردن مشکلات جامعه و هدایت مردم به سوی تقوا در خدمت جامع قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تلاوت قرآن را مقدمه ای برای عمل به آیات کلام الله وحی عنوان کرد و ابراز داشت: تمسک به فرهنگ قرآنی زمینه ساز بروز و ظهور همه موفقیت هاست، بطوری که موفقیت‌های امروز جوانان ما در کشور هم به واسطه فرهنگ قرآنی بدست آمده است.

امام جمعه تبریز دستورات قرآن را برآورده کننده نیازهای فردی و اجتماعی و نیازهای دنیوی و اخروی دانست و تاکید کرد: این کتاب الهی متعلق و محدود به زمان خاصی نیست، چراکه سرچشمه قرآن رب العالمین، واسطه آن روح الامین و هدف آن بیداری مردم است که با زبانی فصیح در کتب ادیان پیشین نیز وجود و هدایت گری آن بشارت داده شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha