جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آغاز برنامه ریزی و آمادگی برای برگزاری جشنواره جهانی بهار شهادت

حوزه/ کمیته برگزاری جشنواره فرهنگی جهانی بهار شهادت از آغاز آمادگی و برنامه ریزی برای برپایی پانزدهمین نسخه از این جشنواره خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  کمیته برگزاری جشنواره فرهنگی جهانی بهار شهادت از آغاز آمادگی و برنامه ریزی برای برپایی پانزدهمین نسخه از این جشنواره خبر داد.

قرار شد که فعالیت های این جشنواره که از سوی آستان مقدس حسینی و عباسی برگزار می شود، در ماه شعبان آغاز به کار کند.

در این جشنواره شخصیت های علمی، دینی، دانشگاهی، رسانه ای و اجتماعی از سرتاسر جهان به ویژه رهبر طایفه ها و مذاهب، ادیان و قومیت های مسلمان و غیر مسلمان مشارکت می کنند.

پنج شنبه گذشته هیئتی از آستان های مقدس حسینی و عباسی متشکل از سید جعفر موسوی و مسئولین آستان های مقدس در سفر به ایران، با شخصیت های دینی، علمی و اساتید حوزه علمیه دیدار کردند.

این هیئت با آیت الله سید محمد علی شیرازی دیدار کرد و آیت الله شیرازی این جشنواره را منحصر به فرد دانست که شخصیت های متعدد در آن شرکت می کنند.

همچنین این هیئت با حجت الاسلام و المسلمین سید علی شهرستانی مدیر مؤسسه آل البیت (علیهم السلام) دیدار کرد.

سید افضل الشامی عضو کمیته برگزاری جشنواره گفت: در این جشنواره علاوه بر مسابقه تألیف کتاب، مسابقه نوشتن قصیده و فعالیت های دیگر برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی چشمگیر بودن جشنواره اخیر را که با حضور شخصیت هایی از ادیان، مذاهب و طایفه های مختلف برگزار شد، ستود.

وی بر اهمیت تمرکز بر دیدار ها و کنفرانس های جانبی بین شخصیت های شرکت کننده در جشنواره تاکید کرد و گفت: اهمیت این مسئله از فعالیت های جشنواره کمتر نیست.

جواد الحسناوی عضو این کمیته اشاره کرد: این دیدار ها برای آمادگی، تبادل نظرات و دیدگاه ها، استفاده از نظرات دیگران و تجربه های سال های گذشته انجام می گیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha