پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ محمد رمضان

حوزه/ شی محمد رمضان گفت: امام حسین علیه السلام برای تمام بشریت قیام کرد نه برای پیروان مذهب معینی و از این رو پیروی از راه امام حسین ضامن تحقق امنیت و آسایش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه شیخ محمد رمضان از روحانیون مصری و عضو اتحادیه علمای عربی آفریقا در جریان سفر زیارتی به شهر مقدس کربلا تاکید کرد: باید فضایی آگاهانه برای ایجاد وحدت میان مسلمانان و برطرف شدن شبهات ایجاد شود و از سوی دیگر باید چهره درخشان شیعه و تشیع و مذهب اهل بیت به جهان معرفی شود.

وی افزود: مردم و علما در نجف و سایر استان های عراق دین صحیح را می دانند و به آن عمل می کنند و با اینکه اختلافاتی میان برخی مذاهب وجود دارد، اما این اختلافات اشکالی ندارد، زیرا تمام مذاهب بر سر اصول دین توافق دارند و فقط در برخی فروع تفاوت دارند و این اشکالی ندارد و نتیجه اجتهاد علما است.

این روحانی مصری تاکید کرد: ما به کسی اجازه نمی دهیم در امور مسلمانان دخالت کند و فتنه افکنی کند و میان مسلمانان مشاجره و درگیری ایجاد کند، زیرا واقعیت ها حکایت از آن دارد که مسلمانان فقط در نام مذاهب خود با هم تفاوت دارند و به جز این تمام آنها مسلمان و زیر پرچم "لا اله الا الله محمد رسول الله" هستند.

وی خاطر نشان کرد: تقریب مذاهب به این معنا نیست که ما یک مذهب را حذف کنیم و از سوی دیگر دلیلی هم برای ایجاد جدایی میان سلف و مسلمانان کنونی و میان شیعه و سنی نیست؛ زیرا امام حسین علیه السلام برای تمام بشریت قیام کرد نه برای پیروان مذهب معینی و از این رو پیروی از راه امام حسین ضامن تحقق امنیت و آسایش است.

شیخ رمضان در ادامه گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم به نظریات علمای شیعه بی اعتنایی کنیم، زیرا تفاوتی میان علمای شیعه و سنی نیست و همه ما قائل به توحید و نبوت هستیم و مذاهب هم تفاوتی در اصول ندارند و فقط در برخی فروق تفاوت هایی دارند که تاثیری در اصل اسلام مذاهب ندارد.

وی افزود: همه باید این را بدانند که گروهک های تروریستی از جمله داعش ارتباطی با دین دارند و آنها اندیشه و گفتگو را قبول ندارند و هرکس با نظر آنها مخالف باشد او را متهم به کفر می کنند و از این رو همه ما باید در برابر آنها بایستیم و اجازه ندهیم این گونه با سرنوشت و امنیت کشورها بازی کنند و مردم بی گناه را هدف خود قرار دهند.

عضو اتحادیه علمای عربی آفریقا در ادامه سخنان خود در مورد چگونگی مبارزه با فکر افراطی گفت: ما برای مبارزه با این گروه های افراطی باید در خطبه های نماز جمعه مردم را آگاه کنیم تا مردم با باطل بودن این اندیشه آشنا شوند و از فرزندان خود در برابر این اندیشه گمراه محافظت کنند و اجازه ندهند کسی فرزندان آنها را جذب گروه های افراطی کند و از سوی دیگر باید همایش ها و نشست های فرهنگی و دینی نیز برای مبارزه با اندیشه افراطی برگزار شود.

وی ادامه داد: رسانه ها نیز باید به صورت جدی در مرحله پس از داعش به وظیفه خود عمل کنند، زیرا دشمنان وارد جنگ فکری و رسانه ای علیه اسلام شده اند و ضروری است که رسانه ها به صورت حرفه ای و جدی در برابر این موج ضد اسلام بایستند و به شبهات آنها پاسخ دهند و حقیقت ها را بازگو کنند البته این مسئولیت فقط متوجه رسانه ها نیست، بلکه مسئولیتی مشترک است که خطبا و سخنرانان و اهل منبر و دولت ها و حتی شهروندان نیز در آن سهیم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha