جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان

​حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان برنامه های طرح «میثاق طلبگی» در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه را تشریح کرد.

علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به برگزاری طرح «میثاق طلبگی» در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه، اظهار داشت: امسال همانند سال گذشته طرح «میثاق طلبگی» در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه با حضور بیش از 65 طلبه جدیدالورود از عصر امروز سه شنبه آغاز می شود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: این طرح به مدت 10 روز به طول خواهد انجامید و مهمانان و سخنرانان مهمی در این طرح حضور خواهند داشت.

این استاد حوزوی ادامه داد: افتتاحیه طرح میثاق طلبگی امروز عصر با حضور حجت الاسلام المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان و نیز سخنرانی ایشان آغاز می شود.

دریایی با اشاره به اینکه از نظر کارشناسان تهذیب حوزه علمیه قم، سال گذشته مدرسه علمیه قروه در طرح میثاق طلبگی در سطح کشور نمونه شناخته شده بود، افزود: در این طرح ده روزه اساتیدی مجرب از استان قم برای حضور و سخنرانی و برپایی کلاس های اخلاق و... دعوت کرده ایم که در طول طرح همراه طلاب جدید الورود خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه ان‌شاء الله امسال همانند سال گذشته میزبانان خوبی برای طلاب جدید الورود باشیم، گفت: در این طرح 10 روزه، استاد مشاوره از استان قم برای سخنرانی و پاسخگویی با سئوالات طلاب جوان در شهرستان قروه حضور پیدا خواهد کرد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: همچنین حجت الاسلام و المسلمین ملکی؛ معاون تهذیب حوزه های علمیه در این طرح حضور خواهند یافت که ضمن سخنرانی برای طلاب جدیدالورود از چگونگی برگزاری طرح میثاق بازدید خواهند داشت.

دریایی با اشاره به اینکه در دوره طرح میثاق طلبگی امسال شاهد حضور حجتالاسلام والمسلمین قدوسی، کارشناس و متخصص علوم تربیتی نوجوانان و جوانان از تبریز در بین طلاب جدید الورد خواهیم بود، افزود: در طول این دوره 10 روزه برنامه های فرهنگی و مذهبی بسیاری برای طلاب همانند اردو، استخر، مسابقات ورزشی، شبی با شهدا، شبی با قرآن، دعای توسل، مراسم عزاداری و... برگزار می شود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: همچنین در طرح میثاق طلبگی امسال حجت الاسلام  والمسلین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان ضمن حضور در مراسم افتتاحیه، یکی از سخنرانان این برنامه خواهد بود که در حوزه آداب طلبگی و... برای طلاب جوان سخنرانی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه علت انتخاب قروه برای اجرای طرح میثاق طلبگی، مرکزیت آن در استان کردستان است، گفت: از چند جهت مدرسه علمیه شهرستان قروه برای اجرای این طرح انتخاب شده، ابتدا اینکه فضای مدرسه برای پذیرش و اجرای طرح مذکور جوابگو بود، ضمنا قروه نسبت به دیگر نقاط استان قابل دسترس تر است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: در اختتامیه طرح میثاق طلبگی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha