پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 455364
۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
شهادت امام صادق (ع)

حوزه/ کارشناس مذهبی با بیان اینکه روش و سیره فردی و اجتماعی امام صادق (ع) بهترین الگوی موردنیاز مسلمانان است، تصریح کرد: بکارگیری این سیره در زندگی، راه‌حل مناسب و عملی برای بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جامعه مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ محمد میرزا محمدی، در آیین عزاداری شهادت امام صادق(ع) به میزبانی حسینیه امام حسین (ع) هیئت لواءالزینب (س) سمنان، با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: سیره امام صادق (ع) مأخذ اصلی در شناخت و بهترین سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه روش و سیره فردی و اجتماعی امام صادق (ع) بهترین الگوی مورد نیاز مسلمانان است، تصریح کرد: بکارگیری این سیره در زندگی، راه‌حل مناسب و عملی برای بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جامعه مسلمانان است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) نقش مؤثر و برجسته‌ای را در گسترش فرهنگ حیات‌بخش اسلام داشتند، افزود: رشد چشمگیر و فراگیر شدن مکتب تشیع به‌واسطه تلاش‌های فرهنگی و مجاهدت‌ها و خدمات امام صادق(ع) در اسلام ناب محمدی(ص) است.

حجت‌الاسلام‌ میرزا محمدی با بیان اینکه امام صادق(ع) با توجه به فرصت سیاسی مناسبی که در زمان حکومت وقت به وجود آمده بود، حوزه وسیع علمی را گسترش و توسعه دادند، خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) در رشته‌های مختلف علوم آن روزه شاگردان بزرگ و برجسته‌ای را تربیت کردند که تاریخ تعداد شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع) را بالغ‌بر 4 هزار نفر نوشته است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) با بهره‌گیری از اختلافات حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس به گسترش اسلام ناب محمدی(ص) پرداخت، گفت: مهم‌ترین کار امام صادق(ع) نشر فرهنگ اصیل اسلامی در دوران حیات و امامت خود در جامعه بود و گسترش اسلام ناب محمدی پ(ص) امروز مدیون و مرهون تلاش‌های امام جعفر صادق(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha