سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی

حوزه/ کارشناس مذهبی با بیان اینکه معرفت به امام معصوم (ع) انسان را به آرامش و سکون می‌رساند، گفت: شهید حججی‌ها ثمره معرفت الله و معرفت به امام معصوم (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرزا محمدی، ظهر امروز در آیین عزاداری شهادت امام صادق(ع) به میزبانی هیئت عشاق الحسین(ع) و هیئت فدائیان حضرت زهرا(س) مهدی‌شهر، با اشاره به مطالبات ائمه معصومین (ع) از شیعیان و محبین خود اظهار داشت: یکی از درخواست‌ها و مطالبات ائمه معصومین(ع) که از شیعیان داشتند و برای آن بسیار زحمت کشیدند و اجازه ندادند که پیروان این مذهب جز به در خانه امام معصوم (ع) به‌جای دیگری مراجعه کنند مسئله «معرفت الامام» است.

وی با اشاره به روایت «رحم الله امرء‌‌اْعلم من أین و فی أین و إلی أین؛ خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده و در کجاست و به کجا می‌رود» و اینکه مهم است که انسان بداند پیرو چه خاندانی است، افزود: اگر انسان مضطر به امام معصوم (ع) نباشد به سمت معرفت به امام معصوم (ع) حرکت نمی‌کند و این امر فطری است که اگر مضطر به آب و غذا و مالی و شغل نشویم دنبال آن نمی‌رویم و اضطرار به امام معصوم(ع) و نیاز مبرم به امام معصوم (ع) حائز اهمیت است.

شیعه واقعی مضطرب و متحیر و سرگردان نیست

حجت‌الاسلام‌ میرزا محمدی با بیان اینکه شیعه مضطرب و متحیر و سرگردان نیست، خاطرنشان کرد: اضطراب و تحیر و آرامش نداشتن انسان، به خاطر این است که سراغ امام معصوم(ع) نرفتیم. مشاهده کردید وقتی انسان می‌خواهد یک عمل جراحی را انجام بدهد آن موضع را سِر می‌کنند و یاران سیدالشهدا(ع) نیز در کنار امام معصوم (ع) سِرالله می‌شوند و به آرامش می‌رسند.

وی با بیان اینکه قرار است در دستگاه امام حسین(ع) همه آزادانه بمانند و نه جبری و این منطق امام(ع) است، گفت: امام حسین(ع) کسی را با رودربایستی نگه نداشته و حتی به یاران خود در شب عاشورا فرمودند که با استفاده از تاریکی بروید اما آنان قبول نکردند. در دفاع مقدس نیز رزمندگان با این وجود که یک ماه مرخصی داشتند، فوری به خط مقدم برمی‌گشتند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه تمام استرس و نگرانی‌ها و اضطراب انسان برای نرسیدن به مدارج دنیا است و اگر کسی معرفت به امام معصوم(ع) داشته باشد در آرامش است، افزود: انسان‌ها هر جوری با امام معصوم (ع) معامله کردند همان‌طور امام معصوم(ع) به آنان آرامش داده است و هرکسی با امام معصوم(ع) باشد «لا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ» است.

معرفت به امام معصوم (ع) پشتوانه معرفت به خداوند متعال

وی با بیان اینکه ما نگران فردا و یک ساعت بعد و آینده خود هستیم، اما عارفان به‌حق امام معصوم (ع) نگرانی از فردای خود ندارند، تصریح کرد: اگر معرفت به امام معصوم(ع) حاصل نشود، معرفت به خداوند متعال نیز حاصل نمی‌شود و به کسی اگر معرفت امام معصوم(ع) را بدهند دارا باشد یا گدا، مریض باشد یا سالم، غلام باشد یا ارباب برایش فرقی نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌ میرزا محمدی با بیان اینکه اگر معرفت به امام معصوم (ع) نباشد امام علی(ع) را در محراب نماز به شهادت می‌رسانند و بقیه همه نگاه می‌کنند و حتی حاضر نیستند نماز را قطع کنند و سپر امام معصوم (ع) شوند، گفت: شهید محسن حججی نه امام خمینی (ره) و نه دفاع مقدس را دیده، اما خود و جان خود را فدای انقلاب اسلامی می‌کند و این اثر معرفت الله و معرفت به امام معصوم(ع) است.

آرامش و سکون ثمره همراهی و معرفت به امام معصوم (ع)

وی با اشاره به عبارت «اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ» در زیارت عاشورا افزود: همراهی و معرفت به امام معصوم(ع) انسان را از اضطراب و دلهره در امان و به آرامش می‌رساند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در شب عاشورا امام حسین (ع) به همه فرمود که به شهادت می‌رسید و حتی جایگاه آنان در بهشت را به آنان نشان داد، اما گفتند که ما بهشت بدون امام را نمی‌خواهیم، ولی امروز یک نامحرم تا پول و صندلی به ما نشان می‌دهد امام حسین (ع) را می‌فروشیم، گفت: امام معصوم(ع) نبأ عظیم است و هر خبری است در دستگاه اهل‌بیت(ع) است و در دستگاه مخالف خبری نیست.

دستگاه امام معصوم (ع) به سیاهی‌لشکر نیاز ندارد

وی با بیان اینکه در دستگاه امام معصوم (ع) اکثریت و سیاهی‌لشکر نمی‌خواهند و اقلیت می‌خواهند که یک نفر از آنان می‌تواند غوغا کند، خاطرنشان کرد: معرفت به امام معصوم (ع) به شناخت پدر و مادر و اصل و نسب امام معصوم (ع) نیست و معرفت به امام معصوم (ع) شناخت و اطاعت و تبعیت محض از امام معصوم (ع) است ائمه معصومین (ع) خود ما و قلب انسان را می‌خواهند و به پول و مال و ثروت و نسب و جایگاه ما احتیاجی ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha