جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان با کمبود روحانی و مبلغ حوزوی روبرو است، گفت: رونق و پیشرفت حوزه‌ های علمیه ارتباط مستقیم با فرهنگ عمومی جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی ‌فقیه در استان آذربایجان ‌شرقی، امروز در گردهمایی مدیران مراکز حوزوی آذربایجان شرقی، بر اهمیت ارتقای سطح کمّی و کیفی حوزه های علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: رونق و پیشرفت حوزه‌ های علمیه، ارتباط مستقیمی با فرهنگ عمومی جامعه دارد و مبلغان، نقش موثر و کلیدی در روشنگری مردم و جهت دهی فرهنگ عمومی جامعه دارند.

وی بر ضرورت مردمی بودن روحانیت تاکید کرد و افزود: انتظاری که امروز جامعه از حوزه و روحانیت دارد، متفاوت با آن چیزی است که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت، مردم انتظار پویایی، تحرک و نقش‌ آفرینی حوزه در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی را  دارند و روحانیت باید در کنار مردم باشد و خود را جدای از ملت نداند.

امام جمعه تبریز در ادامه با انتقاد از تعداد کم مدارس علمیه در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: تعداد مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی در مقایسه با دیگر استان‌ های کشور بسیار کم است و باید تناسب عقلایی میان جمعیت استان و تعداد مدارس علمیه برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه استان آذربایجان ‌شرقی با کمبود روحانی و مبلغ حوزوی روبرو است، گفت: ظرفیت پذیرش مدارس علمیه استان محدود است و از سوی دیگر اغلب مراکز حوزوی و مدارس علمیه با مشکلات عدیده مادی و عدم منابع مالی پایدار مواجه هستند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha