پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​آموزهای افراط گرایانه به مساجد دولتی اندونزی نفوذ کرده اند

حوزه/ یک مطالعه تحقیقی که توسط دو سازمان انجمن مدارس شبانه روزی اسلامی و توسعه جامعه، با همکاری رام کیانگسان انجام گرفته نشان داده که بیش از ۴۰ مسجد متعلق به سازمان های دولتی، وزرا و شرکت های مرتبط با دولت در اندونزی تحت نفوذ افراط گرایان قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از jakartaglobe، یک مطالعه اخیر نشان داده که ده ها مسجد متعلق به سازمان های دولتی، وزرا و شرکت های مرتبط با دولت در اندونزی شاهد گسترش تعلیمات افراط گرایانه و تندرو هستند.

این تحقیقات که توسط انجمن مدارس شبانه روزی اسلامی و توسعه جامعه با همکاری سازمان اجتماعی رام کیانگسان (مجلس ملی) انجام گرفته است، از 100 مسجد جاکارتا، 41 مسجد را در فهرست مساجد افراطی قرار داده است.

این دو سازمان نظرسنجی تحقیقی را از 29 سپتامبر تا 21 اکتبر از طریق تجزیه و تحلیل صدها ویدئو و صدای ضبط شده توسط داوطلبان در 35 مسجد متعلق به وزرا، 28 مسجد متعلق به سازمان های دولتی و 37 مسجد متعلق به شرکت های مرتبط با دولت انجام دادند.

این مطالعه که در روز یکشنبه رسما منتشر شد افشا نمود که افکار تندروها به ویژه در خطبه های نماز جمعه این مساجد ترویج داده می شوند و شامل سخنرانی های نفرت محور، ترویج نظریه ایجاد حکومت خلیفه و نشان دادن چهره ای منفی از دیگر ادیان و مسلمانان غیرسنی هستند.

براساس این تحقیق مساجدی که توسط شرکت های مرتبط به دولت اداره می شوند بیش از سایرین آسیب پذیر هستند و 21 مسجد آنان کاملا توسط گروه های رادیکال اداره می شود.

بانیان این تحقیق ضمن اینکه از شورای مساجد اندونزی خواستار بررسی یافته ها، اتخاذ تصمیم مناسب و اقدامات سریع شده، اعلام کردند: گسترش افراط گرایی و رادیکالیسم در این مساجد نشان دهنده کم توجهی از سوی دولت می باشد زیرا دولت مدیریت ساختاری این مساجد را به عهده داد.

آگوس محمد مدیر انجمن مدارس شبانه روزی اسلامی نیز گفت: روحانیون مسلمان از مدارس اسلامی باید وظیفه ارائه خطبه های مساجد دولتی را به عهده  بگیرند وگرنه شاهد خواهیم بود که این مساجد از نفوذ تندروها سرشار می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha