جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادگاه پرونده آتش سوزی در مسجد ویکتوریا آغاز شد

حوزه/ در نخستین جلسه دادگاه پرونده آتش سوزی اسلام هراسی در مرکز اسلامی ویکتوریا در تگزاس که روز گذشته برگزار شد، دادستان جملات اسلام ستیزانه و سرشار از نفرت متهم را بازگویی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mysanantonio، نخستین جلسه دادگاه مربوط به پرونده آتش سوزی تعمدی اسلام هراسی در مرکز اسلامی ویکتوریا در ایالت تگزاس آمریکا روز دوشنبه برگزار شد

مارک وینسنت پرز 26 ساله، متهم اصلی پرونده به خاطر به آتش کشیدن مسجد ویکتوریا به دلیل نفرت از مسلمانان و توطئه برای اعمال خشونت علیه آنان در مقابل هیات منصفه ایستاد.

شاراد خندالوال، دادستان و معاون وزیر دادگستری ، دوشنبه بعد از ظهر در سخنان آغازین در جلسه افتتاحیه دادگاه به هیئت منصفه گفت: «من تمام این ها را که به سرشان حوله می بندند (مسلمانان) در آتش می سوزانم!» این ها جملاتی بودند که متهم چند هفته پیش از به آتش کشیدن مرکز اسلامی ویکتوریا که باعث تخریب کامل این مسجد شد، به زبان آورد.

به گفته خندالوال، پرز متقاعد شده بود که مسجد گنبد طلایی در جاده ایرلاین تهدیدی برای شهر محسوب می شود و باید این تهدید را متوقف می کرد!

اتهامات پرز شامل به آتش کشیدن و تخریب کامل مسجد، ارتکاب جرم نفرت محور علیه مسلمانان و در اختیار داشتن اسلحه مخرب غیرقانونی هستند. در صورت اثبات این جرایم وی باید به گذراندن 40 سال در زندان محکوم شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha