شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست مرکز خدمات و مجمع نمایندگان استان اصفهان

حوزه/ حمایت از جذب استعدادهای برتر، حمایت برای رشد و شکوفایی جامعه نخبگانی، حمایت برای نگهداشت و جلوگیری از مهاجرت جامعه نخبگانی و حمایت به منظور بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی حوزه علمیه در راستای حل مسائل انقلاب اسلامی ازجمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این دفتر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  حسین فولادی در نشست دفتر جامعه نخبگانی این مرکز با مجمع نمایندگان طلاب استان اصفهان، گفت: این جلسه با هدف آشنایی با فعالیت‌های دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات برگزار شده است تا اعضای مجمع بتوانند در این بخش ما را یاری کنند و با همکاری یکدیگر از ظرفیت‌های مشترک، برای تحقق اهداف عالی حوزه استفاده کنیم.

سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات بیان کرد: علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری و با توجه به فعالیت‌هایی که در حوزه برای حمایت از نخبگان انجام شده است ولی تاکنون یک روش قاعده‌مند که هم شناسایی و هم حمایت کرده و از ظرفیت‌ها برای خدمت به انقلاب استفاده کند وجود نداشته است.

وی افزود: مهم‌ترین بخش یک نهاد، منابع انسانی است و مهم‌ترین بخش نیروی انسانی نخبگان هستند که بیشتری تأثیر را برای تحقق اهداف آن نهاد دارند.

حجت الاسلام  فولادی گفت: به مدت دو سال، کاری تحقیقاتی برای ایجاد یک برنامه منظم برای حمایت از نخبگان انجام دادیم و حاصل این تحقیقات طرح مفتاح است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های طرح مفتاح بحث حمایتی است که مطرح می‌کند حمایت از چند محور باید صورت گیرد.

سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات ادامه داد: حمایت‌های زمینه‌ساز رشد علمی، رشد مهارتی، رشد اخلاقی، رشد بصیرتی و پایه‌ای چند محور مختلف طرح مفتاح هستند.

وی بیان کرد: حمایت‌های پایه به حمایت‌های معیشتی و فرهنگی مربوط به خانواده‌ها معطوف می‌شود که این بخش را مرکز خدمات بنا دارد به‌صورت جدی انجام دهد.

حجت الاسلام  فولادی گفت: در سند چشم انداز مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، این مرکز حامی اصلی حوزه‌های علمیه در شکوفاسازی جامعه نخبگانی حوزه تعریف شده است.

وی ابراز داشت: برای تحقق این چشم‌انداز، نظام حمایت از جامعه نخبگانی طرح‌ریزی شد و بر اساس این نظام نیز واحد حمایت از جامعه نخبگانی در مرکز خدمات حوزه ایجاد شد.

سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات افزود: حمایت از جذب استعدادهای برتر به حوزه علمیه، حمایت برای رشد و شکوفایی جامعه نخبگانی حوزه علمیه، حمایت برای نگهداشت و جلوگیری از مهاجرت جامعه نخبگانی حوزه علمیه، حمایت به‌منظور بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت جامعه نخبگانی حوزه علمیه در راستای حل مسائل انقلاب اسلامی ازجمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این دفتر هستند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha