چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش زن و خانواده

حوزه/ نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، روز ۲۴ تیر ماه امسال، همزمان با ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم متولیان با اشاره به برگزاری دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی، اظهار داشت: این همایش جایگاه فقه اجتماعی با رویکرد به مباحث زن و خانواده و ضرورت بحث فقه مقارن در حوزه زن  و خانواده را پیگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت بحث فقه مقارن در حوزه زن و خانواده، ظرفیت های فقه اسلامی در مواجهه با چالش های معاصر در حوزه زن و خانواده، سیر تحول اندیشه ­های فقهی مذاهب در حوزه زن و خانواده و روش شناسی مباحث فقهی زن و خانواده از دیگر اهداف این همایش است.

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان این که این همایش از هشت محور اصلی تشکیل شده، گفت: محورهای اصلی همایش شامل اصول حاکم، حضور علمی آموزشی زنان در اجتماع، حضور اجتماعی زنان در عرصه های نوین است.

وی وظایف جامعه و حکومت در قبال خانواده، اسناد بین الملل و ملی در حوزه زن و خانواده از منظر فقه مذاهب و آسیب ها و راهکارها و جریان های فکری معاصر جهان اسلام در حوزه زن و خانواده را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.

سرکار خانم متولیان از برگزاری نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی خبر داد و افزود: این همایش روز 24 تیر ماه امسال ساعت 7:30 تا 13 در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی واقع در انتهای خیابان انقلاب، جنب دایره المعارف فقه اسلامی با سخنرانی آیت الله اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه و مدیر حوزه های علمیه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد علاقه مند در صورت تمایل به حضور در اجلاسیه از طریق پایگاه اطلاع رسانی همایش تا تاریخ 19 تیر ماه امسال فرصت دارند در پایگاه اطلاع رسانی    hamayesh.miu.ac.ir/tayyib/intro/   برای ثبت نام اقدام کنند.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 37183318ـ025 تماس حاصل کنند

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha