جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: با توجه به آمار بانوان در مازندران، باید زمینه تحصیل برای کلیه علاقمندان تحصیل در حوزه خواهران در همه شهرهای استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران، در نشستی با امام جمعه نور، بیان کرد: مازندران دارای 22 مدرسه علمیه خواهران در 14 شهرستان است که با توجه به آمار بانوان استان و علاقمندان به تحصیل در حوزه علمیه خواهران، باید این تعداد افزایش یافته و زمینه تحصیل برای همه خواهران در شهرهای استان فراهم شود.

وی ادامه داد: نور یکی از شهرهای ساحلی مازندران است که به دلیل موهبات الهی از جمله دریا و جنگل توریست پذیر بوده و در معرض آسیب های فرهنگی اجتماعی است، لذا در اولویت ما قرا دارد، چرا که تاسیس مدرسه علمیه خواهران باعث شکوفائی استعدادهای دینی، توسعه و ترویج و محافظت از فرهنگ و ارزش های دینی و بومی می شود.

مدیر حوزه علمیه خوراهران مازندران افزود: شهرستان نور مهد علمای بزرگ سلف و معاصر همانند آیت الله نوری، آیت الله سجادی و ... بوده و چند سالی است در دستور تاسیس مدرسه علمیه خواهران قرار دارد، اما متاسفانه به دلایلی از قبیل تغییر مکرر ائمه جمعه هنوز این امر محقق نشده است، البته بخشی از مراحل راه اندازی مدرسه  خواهران در این شهرستان انجام شده که امیدواریم به زودی شاهد تاسیس آن و تحصیل بانوان نوری در شهر خودشان باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

                                 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha