پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باطن قضیه این است که بیش از آنکه نیازمند، نیاز به کمک گرفتن داشته باشد، انسان نیاز دارد که کمک بکند، گفت: در انواع عبادات کمتر عبادتی در حد گره گشایی از مردم مطرح است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی، اظهار داشت: مسئولیت سازمان شما و برخی سازمان ها که برای برآوردن حاجات مردم تلاش می کنند، به تعبیری شانس شغلی است.

وی افزود: این کار در عین حال که شغل شما است، اما کارهای انسانی است و ظاهر قضیه این است که در خیلی جاها از طریق اعتبارات ملی و اعتبارات شخصی به انسان های نیازمند کمکی می شود، اما باطن قضیه این است که بیش از آن که نیازمند، نیاز به کمک گرفتن داشته باشد، انسان نیاز دارد که کمک بکند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که در انواع عبادات کمتر عبادتی در حد گره گشایی از انسان مطرح است، افزود: در کمک به ضعفا به گونه ای برخورد شود که آنها مجبور به ابراز نیاز نشوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بلاهایی که در شرایط آخرالزمانی دوره ما پیش آمده این است که ارزش ها کمرنگ و پرده ها دریده شده است، گفت: امروزه با این مسئله به گونه ای برخورد شده که حیا را از سائل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: افرادی که در کوچه و خیابان بصورت حرفه ای درخواست کمک می کنند، در گذشته وجود نداشتند که در زمان ما، هم عزت نفس را ازبین بردند و هم از سوی دیگر یک سری قساوت های قلبی و بی تفاوت ماندن نسبت به محتاج، ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: محتاج تا مدتی صبر می کند و صبرش لبریز می شود و اگر تکرار شود، حیا و عزت نفس از بین می رود و همه ما مکلف و موظفیم به نیازمندان کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هم به بندگان خدا خدمت کنید و هم به حساب دینتان بگذارید، خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگانی که به جایی رسیدند، بخش قابل توجهی از پیشرفتشان، در جهت دستگیری از ضعفا بوده است و در بسیاری از مستحبات این مسئله دارای اولویت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha