جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: زمان‌شناسی و شناخت شرایط و مقتضیات زمان و اهل زمان شرط اساسی موفقیت یک طلبه و روحانی و عالم و حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت خطیر طلاب در جامعه امروز، اظهار داشت: طلاب شاگردان مکتب امام صادق (ع) و سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) هستند و باید به رسالت خطیر خود واقف باشند.

اعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حوزه با تأکید بر اهمیت زمان‌شناسی و مخاطب شناسی از سوی طلاب و روحانیان، تصریح کرد: کسی که به زمانش عالم و آگاه باشد مورد هجمه شبهه‌ها،  اندیشه‌های انحرافی و افکار غلط و القائات مسموم قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: اگر کسی به زمان خود آشنا نباشد و زمان خود را نشناسد بدون شک مورد هجمه قرار می‌گیرد و شبهه‌ها و اندیشه‌ها و افکار انحرافی و التقاطی به او هجمه آورده و حمله‌ور می‌شوند و در تحیر و سرگردانی و تردید گرفتار می‌شود، نتیجه این می‌شود که چنین فردی در تشخیص حق از باطل و شناخت راه از بیراهه دچار مشکل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: برای اینکه ما طلبه‌ها درست انتخاب کرده و تصمیم بگیریم، به‌درستی مسیر را بپیماییم، با موفقیت به مقاصد خود رسیده و با شتاب قله ها را فتح کنیم باید زمان را به‌درستی بشناسیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مقصود از شاخت زمان، شناخت اهل زمان و شرایط زمانی و جریان‌های زمانه است؛ زیرا خود زمان چیزی برای شناخت نیست و عالم به زمان کسی است که روزگار خود را می‌شناسد، یعنی اهل زمان و زمانه را بشناسد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: طلبه و روحانی باید بداند در میان چه افرادی و با چه گروه‌هایی زندگی می‌کند، مردم هر جامعه صاحبان چه فکر و اندیشه‌ای هستند، چه اهداف و مقاصد و  توانمندی‌هایی دارند، دارای چه علم، صنعت و تکنولوژی و فناوری هستند و چه نقیصه‌ها و کمبودهایی دارند.

وی افزود: وقتی انسان زمان شناس می‌داند در کجا قرار دارد، می‌داند با چه کسی چه تعامل و ارتباطی داشته باشد، با چه گروه و جمعیت و کشور و ملتی ارتباط داشته باشد یا نداشته باشد و ارتباط او در چه حدی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی در پایان گفت: زمان‌شناسی و شناخت شرایط و مقتضیات زمان و اهل زمان و دانستن و نیازها، مطالبات، اشکالات و کاستی‌های زمان شرط اساسی موفقیت یک انسان و جریان به‌ویژه موفقیت یک طلبه و روحانی و حوزه علمیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha