جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مقابله دغدغه‌مندان دین با هجمه همه‌جانبه دشمنان در فضای مجازی و حقیقی درگرو فعالیت تشکلی و تیمی و دوری از جزئی‌نگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشستی با مسئولان حوزه علمیه استان، با تأکید بر توجه بیشتر طلاب و حوزویان به کار تیمی، اظهار کرد: کار جمعی در اسلام بسیار مورد اهمیت بوده و رهبری هم در این زمینه تأکیدات فراوانی دارند، ازاین‌رو باید تشکل و کار تشکیلاتی مورد توجه همه مدیران و مسئولان مدارس علمیه باشد.

وی با بیان اینکه کار تشکیلاتی انسان را از روزمرگی بیرون می‌آورد، افزود: دشمن به دنبال بر هم زدن تشکیلات است تا کار جزئی محور شکل گیرد، به همین دلیل ما نباید دچار جزئی‌نگری شویم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مقابله دغدغه‌مندان دین با هجمه همه‌جانبه دشمنان در فضای مجازی و حقیقی درگرو فعالیت تشکلی و تیمی و دوری از جزئی‌نگری است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هشتک «نه به حجاب اجباری» در شبکه‌های اجتماعی تاکنون بیش از دو میلیون و 977 هزار بازدید شده، در حالی که فقط هشت درصد تولید محتوا داشته‌اند و مابقی این بازدیدها نتیجه کار شبکه‌ای پخش و فعالیت تیمی و تشکیلاتی بوده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: در این‌سو کار ما در فضای مجازی هرچند قابل تقدیر است، اما اندک بوده و باید  بیشتر از میزان فعلی افزایش یابد.

وی افزود: کسانی که درد دین دارند باید در مقابل هجمه دشمن در فضای مجازی و حقیقی ایستادگی کنند که در این راستا فعالیت در فضای مجازی بر همه فرض است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه خاطرنشان کرد: نقش و رسالت حوزه انقلابی در تبیین مبانی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی و صدور انرژی و فرهنگ انقلاب غیرقابل‌انکار است، زیرا حوزه انقلابی با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به صدور فرهنگ انقلاب می‌تواند زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم کند.

وی با تأکید بر ضرورت رشد و بلوغ انقلابی، افزود: با توجه به اینکه نظام اسلامی پرچم‌دار محقق ساختن تمدن نوین اسلامی در کشورهای اسلامی و جامعه جهانی است، همه ما باید برای رشد و بلوغ انقلابی در گستره جامعه و در سطح حوزه‌های علمیه تلاش کرده و زمینه بلوغ انقلابی و فکری را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha