پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خاموشی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی با بیان اینکه خستگی از مجاهدت در حوزه فرهنگی بی‌معنا است، گفت: رسالت امروز روحانیت این است که از گزاره تبلیغ شفاهی به تعامل اجتماعی با مردم بپردازد، این اصل است که مبلغ کارکرد اجتماعی‌اش بر امر تبلیغ شفاهی آن بیشتر و ارجح باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی، ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان پیرامون موضوع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: بر این فکر بودم که آیا زندگی ما سخت‌تر است یا زندگی اهل‌بیت (ع)، حق‌کشی‌ها و سختی‌ها در جامعه اهل‌بیت (ع) قطعاً سخت‌تر بوده و امکانات بسیار کمتر از زمانه فعلی بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که  شیوه تبلیغ امروز با گذشته بسیار متفاوت‌تر است، تصریح کرد: چون شرایط ما بهتر شده پس رسالت ما خطیرتر و برای بحث تمدن سازی باید تلاش بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده نوظهور در قرن اخیر است، افزود: انقلاب تشکیل شد که بگوید دین می‌تواند برای جامعه بشری نسخه شفابخش ارائه کند، ولی خیلی‌ها در دنیا سعی دارند که با نقشه‌های مختلف چون جنگ، ترور و ...اثبات کنند این توانایی نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی با بیان اینکه از سال 85 به بعد اتفاقی افتاد که تصمیم بر جمع‌آوری اطلاعات فرهنگی جامعه گرفتیم، گفت: داشتن اطلاعات تعداد هیئت‌ها، مساجد و مداحان جامعه کف اطلاعات است که باید مدیران سازمان تبلیغات نسبت به آن آگاه باشند. حاکمیت‌ها برای تداوم خود باید داشبورد اجتماعی برای خود ایجاد کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ابراز کرد: وظیفه امروز ما این است که ایستاده شهید شویم یعنی اینکه از تلاش و کار نباید مأیوس شویم. در بحث آسیب‌های اجتماعی ما نمی‌توانیم آنچه نگرش مردم درباره مسائل اجتماعی و معضلات هست را بگوییم اشتباه است.

وی اذعان کرد: به‌عنوان‌مثال در دهه 30 در ایران زندگی تا 70 درصد روستایی بوده، ولی اکنون میزان جمعیت روستایی مابین 23 تا 26 درصد در کشور است که گزاره‌های مختلفی را از این آمار می‌توان دریافت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی با تأکید بر اینکه اگر به نسخه اقتصاد مقاومتی رهبری عمل کنیم، طراحی دشمن برای به هم ریختن وضعیت اقتصادی ما محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد:  بر اساس آمار اوقاف حدود 89 هزار مسجد وجود دارد، ولی این آمار باید سالانه به‌روز شود. این تعداد مسجد و پایگاه دینی برای ما یک ظرفیت بی‌بدیل است.

وی افزود: رسالت امروز روحانیت این است که از گزاره تبلیغ شفاهی به تعامل اجتماعی با مردم بپردازد، این اصل است که مبلغ کارکرد اجتماعی‌اش بر امر تبلیغ شفاهی آن بیشتر و ارجح باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: هر روحانی مستقر و هر مسجد یک پایگاه مؤثر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. ما معتقدیم روحانیون نسل سوم و نسل دوم باید فعال‌تر در صف مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشند.

وی ابراز کرد: امروز قدرت و اقتدار ایران روزبه‌روز افزایش می‌یابد و بدانید اگر منسجم و باایمان بوده و باور به اهداف داشته باشیم از مشکلات عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha