جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر لزوم مجهز شدن طلاب به علوم روز، گفت: به دنبال راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه کردستان هستیم و امیدواریم در آینده از نظر کمی و کیفی کارهای بیشتری در حوزه های استان انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، چهارشنبه شب در دیدار با معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور کشور با بیان این که بهترین زندگی برای سعادتمندی انسان، زندگی طلبگی است، گفت: زندگی طلبگی همیشه همراه با آرامش است و طلبه روح و روانش شاد و سرشار از انرژی می باشد.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید خدا را شاکر باشند که توفیق طلبگی را یافته اند، بیان داشت: با پیشرفت علوم جدید و نیاز بشر، نسبت به گذشته از نظر علمی، فاصله ها کمتر شده، لذا طلبه در هر جایی که هست باید کامل و با معلومات به روز و جامع باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: باید بتوانیم حوزه علمیه استان کردستان را تقویت و گسترش داده و در طول سال مهارت های خاص را به طلبه ها آموزش دهیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به راه اندازی موسسه قرآنی در استان کردستان، اظهار کرد: در بحث موسسه قرآنی، هدف این است که غیر از طلاب، افراد عادی هم بتوانند در این موسسه آموزش های قرآنی را فرا بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه با اشاره به اهمیت قرآن در زندگی انسان، گفت: بی شک هر کسی که با قرآن مانوس شود هیچ گاه کم نخواهد آورد، لذا باید طلاب با قرآن بیش از پیش مانوس شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیش از 60 روستای استان، روحانی مستقر داریم. مدارس ما در سطح استان منشا خیر و برکت بوده اند و به همین منظور به دنبال راه اندازی رشته های تخصصی هستیم و امیدواریم در آینده از نظر کمی و کیفی کارهای بیشتری در حوزه های استان انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha