پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جمال بگال

حوزه/ جمال بگال که به اتهام همکاری در حادثه تروریستی ژانویه سال ۲۰۱۵ در زندان به سر میبرد در تاریخ ۱۶ ماه جاری میلادی دوران حبس خود را پشت سر گذاشته و از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lepopulaire، جمال بگال که از سال 2015 به اتهام همکاری و برنامه ریزی در حادثه تروریستی ژانویه همان سال در زندان به سر می برد با اتمام پایان دوره محکومیت خود روز دوشنبه 16 ژوئیه از زندان آزاد خواهد شد. با تشکیل جلسه فوق العاده توسط مقامات وزارت اطلاعات فرانسه قرار بر این شد نامبرده که دارای دو تابعیت الجزایری و فرانسوی است از تابعیت فرانسوی خود سلب شده و با هماهنگی مقامات قضایی الجزایر به کشور خود تبعید شود، همچنین وی به مدت پنج سال ممنوع الورود به فرانسه خواهد بود و بعد از اتمام این دوره برای سفر به این کشور می بایست تعهد نامه امضا کند.

جمال بنگال مرد 52 ساله الجزایری – فرانسوی که سال 1995 عضو گروهک تروریستی القاعده شمال آفریقا بود در ژانویه سال 2015 با همکاری دو فرد دیگر با تابعیت تونسی و مراکشی دست به حمله تروریستی در پاریس زد که طی این حادثه هر دو نفر همکار وی کشته شدند و خود او نیز به حبس و پرداخت جریمه مالی محکوم شد.

لازم به ذکر است که طی انتشار خبر آزادی قریب الوقوع وی موج جدیدی از تنش و نگرانی در جامعه فرانسه به وجود آمده، اما از طرفی برخی از تشکل های مروج اسلام هراسی و بعضی از مسیحیان تند رو این کشور خوشحالی خود از آزادی وی را ابراز کرده و به حمایت از وی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha